Objednajte si potraviny domov
Koronavírus zatvoril množstvo obchodov. V dnešnej internetovej dobe však nemôže byť nič ľahšie, ako si tovar objednať priamo domov. Predajne s potravinami sú síce otvorené, ale pohybuje sa tam veľa ľudí. Takže ísť nakupovať prináša so sebou aj veľké riziko nákazy. Preto sme skúšali, či v prípade, že sa dostanete napríklad do karantény, si ich môžete objednať.
Záujem sme mali o chlieb, mlieko, vajcia, mäso, ovocie či zeleninu. Nehľadali sme alkohol, cigarety či hotové jedlá.
Klas
Sieť obchodov Klas ponúka aj donášku potravín. Hneď na úvodnej webovej stránke sa však dozviete, že o ich služby je zvýšený záujem. Po „vyklikaní“ si tovaru, ktorý by ste potrebovali, sa dopracujete k doprave. Včera boli obsadené všetky termíny až do utorka 24. 3. a možnosť objednania si na nasledujúce dni aplikácia neponúka. Komu sa to podarí, a vybehne mu nejaký voľný termín, za donášku zaplatí 2,99 eur. Ďalšou možnosťou pri tejto spoločnosti je, že si objednáte tovar, ktorý vám pripravia a vy si ho vyzdvihnete priamo v najbližšej predajni. Táto služba síce stojí iba 99 centov ale objednať sa asi kvôli vyťaženiu personálu tiež nedá.
[ad][/ad]Tesco
Tesco tiež ponúka on-line nákupy. Upozorňuje, že obmedzuje množstvo kusov produktov, ktoré si môže zákazník kúpiť. Aj v tejto spoločnosti majú problém s termínmi. Donášku si však viete objednať s trojtýždňovým predstihom. Objednávku je možné priebežne meniť. Termíny sú však obsadené až do 8. apríla. Aj Tesco má k dispozícii službu Klikni a vyzdvihni, kde si môžete objednať tovar a vyzdvihnúť si ho priamo v predajni na Trolejbusovej 1. Voľný termín však tiež do 8. apríla nie je. Kým donedávna sa za donášku pri objednávke nad 30 eur neplatilo, teraz vám odpustia tri eurá pri nákupe nad 100 eur.
Bolt
Základné potraviny si viete objednať aj prostredníctvom aplikácie Bolt. Keďže taxikári nemôžu rozvážať ľudí, privezú vám tašku s potravinami priamo k vchodovým dverám. Ako počiatočnú i cieľovú adresu treba zvoliť tú, kam chcete balíček doručiť. Balíčky obsahujú balený chlieb, mlieko, ryžu, cestoviny, šošovicu, konzervovaný hrášok, tuniaka, ovsenú kašu, čaj, paštétu, instantné polievky a džús. Cena vrátane dopravy je 14 eur. Zloženie potravín v balíčku nie je možné zmeniť.
Košická špajza
Donášku potravín ponúka od minulého týždňa aj Košická špajza. Minimálna hodnota objednávky musí byť do 10 eur a donáška v rámci mesta stojí jedno euro. Stačí si tovar objednať cez email [email protected] (tam vám zašlú aj kompletný ponukový list) alebo prostredníctvom messengeru na Facebooku. V ponuke je chlieb, cestoviny, múka, ryža, koreniny či rôzne oriešky, sušené ovocie a zelenina, vločky, cereálie. Nechýba ani káva, čaj, olej alebo sirup. Potraviny doobedu balia a poobede rozvážajú. „Robíme, čo sa dá, aby sme my prežili, aj aby ľudia mali čo papať a nemuseli chodiť zbytočne do obchodov… Je to taká vzájomná pomoc,“ povedali nám ľudia z predajne cez sociálnu sieť.
Skutočné potraviny
Čerstvé potraviny si viete objednať aj z Loišovho dvora. Cez webovú stránku skutocnemlieko.sk viete zadať svoju objednávku. Rozvoz majú pri objednávkach nad 10 eur zadarmo trikrát do týždňa – v pondelok, stredu a piatok v čase od 16. do 20. hodiny. Čerstvé mlieko z farmy si viete objednať napríklad päťkrát alebo deväťkrát mesačne. Okrem toho sú v ponuke domáce syrové produkty, jogurty, maslo, tvaroh. Nechýbajú ani mäsové výrobky, múka či prírodné šťavy.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Mesto Košice sa na jar premení na farebnú kvetinovú oázu vďaka jedinečným tulipánom z Holandska. Holandské veľvyslanectvo na Slovensku opäť darovalo mestu špeciálnu odrodu tulipánov nesúcu meno “Slovensko”, ktorú vyšľachtila holandská kráľovská rodina.
Poslanecký návrh členov Výboru NR SR pre zdravotníctvo s cieľom obmedziť dostupnosť príchutí v nikotínových výrobkoch podporuje aj riaditeľ Centra pre liečbu drogových závislostí (CLDZ) Ľubomír Okruhlica. Ten sa tak pridáva k ministrovi školstva Tomášovi Druckerovi, prezidentovi Slovenskej spoločnosti pediatrov Milanovi Kuchtovi či k prezidentovi Slovenskej pneumologickej a ftizeologickej spoločnosti Slovenskej lekárskej spoločnosti Ivanovi Solovičovi. Podľa Okruhlicu príchuťami výrobcovia nikotínových výrobkov cielia na mladých ľudí.
Kampaňou Napíš list – Poteš srdce košická knižnica piatykrát inšpirovala k prejavom pozornosti a úcty voči staršej generácii. Listy boli odovzdané adresátom v troch seniorských zariadeniach.