Podchod nie je záchod
Modernizácia električkových tratí so sebou prináša obmedzenia najmä pre motoristov, nevyhnú sa im však ani chodci. Na jedno z nich nás upozornila čitateľka z Terasy.
Po tom, čo pracovníci firmy Eurovia SK ohradili stavenisko na Štúrovej ulici, totiž pre chodcov už ostala len jedna možnosť dostať sa z jednej strany cesty na druhú – podchod. Podľa čitateľky to však zďaleka nie je ideálne.
[ad][/ad]„Spomínaný podchod nebol už roky osvetlený a v podstate sa z neho stal záchod. Aróma vás zasiahne do nosa už z diaľky. Pokiaľ sa s tým niečo nespraví, tak nám takto bude slúžiť ani sa neodvážim povedať ako dlho. Termíny ukončenia rekonštrukcie sa totiž stále predlžujú a nikto nevie dokedy. O tom, že cez tento úsek sa s kočiarom prejsť nedá, radšej ani nehovorím,“ tvrdí nespokojná žena.

Podzemný priechod popod Štúrovu je majetkom mesta. Pri našej návšteve priamo na mieste sme ho síce našli relatívne uprataný, zápach sa však nedal prehliadnuť. Ako sme sa dozvedeli z komunikačného referátu, na magistráte si nemyslia, že by situácia bola nezvládnuteľná.
„Osvetlenie spomínaného podchodu bolo v októbri minulého roku zrekonštruované a spustené do prevádzky. Ešte pred dvoma týždňami fungovalo. Aktuálne je však znovu nefunkčné. Zatiaľ nie je jasné, či ide o vandalizmus, alebo boli poškodené káblové rozvody počas aktuálne prebiehajúcich stavebných prác. Podchod je pravidelne každý pondelok vyčistený,“ povedal nám šéf komunikačného referátu Jozef Marko.
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ v Košiciach slávnostne uviedol do prevádzky novovybudovanú časť národného superpočítača PERUN v Košiciach. Ide o jeden z najvýznamnejších projektov digitálnej modernizácie Slovenska, ktorý posunie krajinu medzi štáty s vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou európskej úrovne.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.