Podjazd je stále pod vodou
Už to znie ako nekonečný príbeh. Bohužiaľ, nie ten fi lmový ale reálny. Zaplavený podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je ešte stále pod vodou napriek sľubom z decembra minulého roku.
„Niekoľkoročný problém zatápania podjazdu v Barci pri katastrálnom úrade má byť konečne vyriešený,“ písali sme deň pred koncom minulého roku v našich novinách.
Zmluva o budúcej zmluve
Komunikácia je niekoľko rokov uzavretá, nepomáhalo ani občasné odčerpávanie vody. Podjazd malo pôvodne v správe bývalé VSS, no po jeho krachu v roku 2009 ostal bez gazdu. Hoci sa mesto i Národná diaľničná spoločnosť (NDS) tvárili, že sa ich problém netýka, nakoniec sa koncom roku 2015 dohodli na jeho riešení. „Zmluvu o budúcej zmluve sme už s diaľničiarmi, ktorí majú v správe štvorprúdovku nad podjazdom, podpísali,“ informovalo mesto.
„Podjazd síce nie je náš majetok, ale cesta nad ním áno, takže preto chceme vykonať jeho opravu, aby nedošlo k narušeniam komunikácie,“ vysvetlila hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Súťaž na dodávateľa prác mali vyhlásiť začiatkom tohto roku, aby stavbári mohli začať s opravami už na jar.

Podpísaná zmluva
Už vo februári tohto roku avizovalo mesto, že s Národnou diaľničnou spoločnosťou podpísalo zmluvy: „Vodou zaplavovaný podjazd na Južnej triede, ktorý už dlhé roky trápi Košičanov, bude onedlho minulosťou. Finančné náklady boli predbežne odhadnuté na 100-tisíc eur, pričom 80 % poskytne NDS, zvyšných 20 % mesto Košice.“
V júli 2016 NDS na svojej stránke uviedla, že po dohode s mestom zrekonštruuje podchod VSS. V podchode mali vymeniť prečerpávaciu stanicu, zhotoviť novú elektrickú inštaláciu, vymeniť obklad, osvetlenie podchodu a schodov, zrekonštruovať aj prestrešenie vstupných schodov do podchodu. Náklady na rekonštrukciu by podľa novej informácie nemali presiahnuť 300-tisíc eur.
Stavebné práce na rekonštrukcii predpokladala NDS na tri mesiace.
Iba prázdne reči
Začiatkom októbra sme žiadali Mesto Košice aj Národnú diaľničnú spoločnosť o stanovisko, či sa v podchode bude tohto roku ešte niečo diať. Od mesta sme sa dozvedeli, že čakajú na odpoveď z NDS. My sme ju včera dostali: „NDS sa situáciou intenzívne zaoberá. V súčasnosti analyzujeme všetky spôsoby odstránenia havarijného stavu.“
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Pýtali sme sa Košičanov, aká polievka nesmie chýbať na ich sviatočnom štedrovečernom stole. Zisťovali sme, či prevláda tradičná vianočná kapustnica alebo šošovicová polievka, ktorá je zvyčajne spojená so symbolom bohatstva v novom roku.
Vodárenský systém Starina-Košice vstupuje vďaka najnovšej investícii v hodnote takmer 60 miliónov eur do rozhodujúcej etapy modernizácie. Úpravňa vody v Stakčíne, ktorá od roku 1984 drží chrbticu zásobovania veľkej časti východného Slovenska, prejde rozsiahlymi technologickými zásahmi. Dosiahne sa nielen dlhodobé zabezpečenie kvality dodávanej vody, ale zabezpečí sa aj istota dodávok tak, aby sa na vodu zo Stariny mohlo dlhodobo spoliehať ďalších približne štyridsať obcí v desiatich okresoch východného Slovenska.
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.