Polročné hodnotenie dnes dostalo viac ako 741-tisíc žiakov
Ako informovalo Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR, výpis si prevezme bezmála 519-tisíc žiakov základných škôl a vyše 222-tisíc stredoškolských študentov. Polročné prázdniny tento rok nemajú, no ministerstvo školstva avizuje zámer obnoviť ich na budúci rok. Ako uvádza, zmenu pripravuje na základe vyjadrenia odborníkov na duševné zdravie.
„Z pohľadu psychológov bolo odborne potvrdené, že istý odstup medzi prvým a druhým polrokom je vhodný, preto pripravujeme zmenu. Opätovne zavedieme voľno medzi prvým a druhým polrokom. Už to nebude tento školský rok, ale verím, že budúci školský rok budú polročné prázdniny realitou,“ uviedol minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD). Žiactvo a študentstvo nemá polročné prázdniny už tretí rok po sebe.
Ako ministerstvo priblížilo, žiaci a študenti sú hodnotení priebežne počas školského roka, a tiež súhrnne za prvý i druhý polrok. „V prvom až piatom ročníku základnej školy môže mať súhrnné hodnotenie formu klasifikácie, slovného hodnotenia alebo ich kombinácie. V šiestom až deviatom ročníku, ako aj na stredných školách je žiak hodnotený buď iba známkou, alebo kombináciou klasifikácie a slovného hodnotenia, teda opisom toho, ako žiak plnil ciele vzdelávania vo vyučovacom predmete,” ozrejmuje MŠVVaM SR s tým, že slovné hodnotenie zahŕňa informáciu o tom, či žiak splnil v rámci predmetu požiadavky na postup do vyššieho ročníka. Školy formu hodnotenia pre každý vyučovací predmet uvádzajú v školskom vzdelávacom programe.
Rezort školstva podotýka, že moderné pedagogické prístupy ukazujú, že jestvuje mnoho spôsobov ako aj bez známok motivovať žiactvo k učeniu. „Zmeny vo vzdelávaní, ktoré prináša kurikulárna reforma, otvárajú školám možnosti, aby žiakom predstavili predmet vyučovacej hodiny čo najbližšie ich osobnej skúsenosti. Moderné prístupy k vzdelávaniu sa tiež zameriavajú na poskytovanie zmysluplnej, pozitívnej a podpornej spätnej väzby, ktorá môže byť rovnako, ak nie viac, motivujúca,” uvádza ministerstvo. Dodáva, že správne zavedenie týchto metód do praxe môže u žiakov priniesť hlbšiu vnútornú motiváciu učiť sa a pracovať na sebe.
MŠVVaM SR zdôrazňuje, že pri súhrnných hodnoteniach je potrebné dbať aj na duševné zdravie, poznamenáva, že ide o obdobie stresujúce pre deti, rodičov aj pedagógov, pričom všetci často čelia vyššiemu tlaku na výkon. „Deti a rodičia môžu prežívať stres zo známok, učitelia zo všetkých úloh spojených s polročným hodnotením. V prípade starostlivosti o duševné zdravie detí pomáha, keď sa rodičia i učitelia pri komunikácii s dieťaťom sústredia na to, čo sa dieťa naučilo, kde sa posunulo a čo ho baví. Ak sa dieťa cíti smutné, je dôležité jeho pocitom venovať pozornosť, vyjadriť im pochopenie a nasledovať by mala podpora,” uzatvára ministerstvo.
Zdroj:(SITA,kl)
Odporúčané články
Rekreačná lokalita pri jazere sa pýši novinkou, ktorá poteší všetky vekové kategórie. V spolupráci žiakov Súkromnej strednej odbornej školy Bukovecká a mestskej časti Košice – Nad jazerom vznikol rozprávkový interaktívny náučný chodník.
Dokonalá koordinácia posádok Záchrannej služby Košice (ZSKE) a špecialistov Východoslovenského ústavu srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH) môže v budúcnosti zachrániť ďalšie životy. Novú metodiku, ktorá pri zástave obehu predpokladá s urýchleným pripojením pacienta na mimotelový obeh – ECMO, si v praxi trénovali košickí záchranári a personál kardioústavu.
V komentároch k nášmu príspevku, sme hľadali tie najkrajšie fotografie Košíc zahalených do snehu. Naši čitatelia nám poslali naozaj čarovné zábery, ktoré nájdete v galérii článku.