Pravidelná prvá zmena cestovného poriadku vlakov začne platiť v nedeľu 27. februára
Pravidelná prvá zmena cestovného poriadku v železničnej doprave vstúpi do platnosti v nedeľu 27. februára. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) o tom v stredu informovala s tým, že zmeny sa týkajú diaľkových vnútroštátnych a medzištátnych, ako aj regionálnych a prímestských vlakov.
„Plánované obnovenie vedenia všetkých IC vlakov od 1. zmeny cestovného poriadku 2021/2022 (od 27. 2. IC 520, IC 522, IC 523, IC 524, IC 525 a od 28. 2. IC 521) nebude realizované z dôvodu nepriaznivej pandemickej situácie a jeho termín bude včas ohlásený,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Vlaky IC 44 a IC 45 podľa neho budú aj naďalej vedené na plnej trase Košice – Bratislava hl. st. – Viedeň Hbhf. a späť podľa platného grafikonu vlakovej dopravy.
Napríklad, nočný vlak R 614 z Humenného cez Košice do Bratislavy hl. st. z 5. na 6. apríla bude mimoriadne vedený skôr ako vlak R 11614 pre výluku v železničnej stanici Poprad – Tatry. Radenie vlaku bude totožné s vlakom R 614, vrátane autovozňa na trase Humenné – Bratislava. Z dôvodu skoršieho odchodu vlaku bude prispôsobená aj nakládka na autovozeň v Humennom. Vlak R 615 v opačnom smere z Bratislavy cez Košice do Humenného bude vedený bez zmeny.
Zmeny časovej polohy vlakov s pokračujúcimi výlukovými prácami na Považí z dôvodu rozsiahlej rekonštrukcie infraštruktúry budú mať symbolický vplyv na vlaky R 601 a R 603 v úseku Púchov – Považská Bystrica. Tieto vlaky budú vedené ráno a dopoludnia o minútu skôr.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Ako prepravca informoval na sociálnej sieti, od soboty 13. decembra prestane autobusová linka 34 zachádzať na zastávku OC Optima – dolný vstup.
Ministerstvo životného prostredia pod vedením Tomáša Tarabu navrhuje znížiť stupeň ochrany povodia vodárenskej nádrže Starina v rámci zonácie Národného parku Poloniny, čo by mohlo ohroziť pitnú vodu viac ako 600-tisíc obyvateľov východného Slovenska. Organizácia Aevis varuje, že tento krok predstavuje vážnu hrozbu a veľký hazard pre zásobovanie pitnou vodou v oblasti.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.