Pre DPMK je prepravný poriadok nadovšetko
Zákony a predpisy sú na to, aby sa dodržiavali. Inak by vládol chaos. Niekedy sa však človek dopustí prešľapu. A často viac pomôže poučenie ako pokuty.
O to viac by to malo platiť pri cestovaní, keď priestupok urobí 11-ročný chlapec tým, že si jednoducho neuvedomí, že označený lístok platí 30 a nie 33 minút.
Cestoval o tri minúty dlhšie
Peťko sa vybral za spolužiakom do Krásnej nad Hornádom. Nasadol pri Železničnej nemocnici na autobus č. 17, „pípol“ si kartu, na Palackého vystúpil. Tam po pár minútach prestúpil do autobusu 52, tiež si kartu označil a v dobrej viere cestoval tam, kam mal. Revízori mu na zastávke Pri Hornáde povedali, že už má tri minúty neplatný lístok… A, samozrejme, dostal pokutu.
Nestačil dohovor?
Dostal lístok a spolu s mamkou išli do Dopravného podniku mesta Košice (DPMK). „Nie som typ človeka, ktorý sa rozčuľuje, vypočula som si pracovníčku, ale v podvedomí som aj tak cítila, že to nie je správne. Jedenásťročnému dieťaťu ťažko vysvetlím, že to bolo za tri minúty, ktoré prešvihol,“ hovorí mamička. A hneď dodáva, že revízori majú na čiernych pasažierov dvojaký meter – jednych šikanujú, druhých ignorujú, pretože vedia, že od nich pokutu nikdy nevymôžu.
Mamka hovorí, že Peťko bol z toho sám nešťastný. Kartu si „pípol“ aj pri nástupe a prestupe a všetko urobil tak, ako mal. „Môj syn ešte nezvykne takto ďaleko cestovať sám. Stále sa učí. Nestačilo v takomto prípade iba vysvetlenie, že nabudúce by si mal dať pozor? Prečo niektorým ľuďom pokuty prejdú a dieťa má za to zaplatiť? Možno by v takomto prípade stačil iba dohovor revízora, aby si nabudúce dal väčší pozor,“ konštatuje mamka.
[ad][/ad]Za všetko môžu poslanci?
Hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová nám napísala, že tento konkrétny prípad pracovníčky Oddelenia prepravnej kontroly prejednávali osobne so zákonným zástupcom dieťaťa, s ktorým prebrali postup revízorov a vysvetlili dôvody, prečo bola pokuta udelená. „Tie boli zo strany rodiča akceptované a bola uzavretá dohoda o úhrade pokuty,“ uviedla a zároveň dodala, že DPMK nie je súkromnou spoločnosťou, preto sa riadi stanovenými pravidlami. „Práva aj povinnosti cestujúcich určujú Prepravný poriadok DPMK a Tarifa DPMK pre mestskú hromadnú dopravu. Tie schválili poslanci Mestského zastupiteľstva a my sme povinní ich dodržiavať,“ dodala na záver.
Obyčajný prípad. Kto z nás si nezabudol označiť lístok, alebo ho označil zle, či neporušil pri šoférovaní nejaký predpis. Aj policajti riešia menšie priestupky na ceste dohovorom, alebo dajú minimálnu pokutu 10 eur. A tiež nie sú súkromnou firmou… Pokuta v košickej mestskej hromadnej doprave je 60,60 eura pre malých i veľkých. Dieťa si neustrážilo čas. Ale keďže bolo slušne oblečené, revízori asi tušili, že rodič pokutu zaplatí. Na každého by však mal platiť rovnaký meter, aj v autobusoch a električkách by sme si mali byť všetci rovní. Bez výnimky.
[article slug=”zavy-pri-predlozeni-mestskej-karty-zabudnite”][/article]
Čítajte aj:
- DPMK chce zvýšiť bezpečnosť v MHD
- Za útok nožom na revízora do väzenia nepôjde
- Vyhľadajte si cestovné poriadky košickej MHD na mapách Google
- V MHD budeme môcť platiť kartou
Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
K vianočnej atmosfére Košíc už neodmysliteľne patrí MAME Market – jedinečný dizajnérsky trh,
na ktorom sa pravidelne stretávajú tvorcovia a tvorkyne originálnej handmade tvorby a ľudia,
ktorí milujú ich lokálnu tvorbu objavovať a podporovať. Už po druhýkrát po sebe sa market
uskutoční v Tabačke počas víkendu 13.12 – 14.12.2025 so začiatkom o 13:00 hod. Tento rok
sa na ňom predstaví viac ako 35 značiek z celého Slovenska.
Vodárenský systém Starina-Košice vstupuje vďaka najnovšej investícii v hodnote takmer 60 miliónov eur do rozhodujúcej etapy modernizácie. Úpravňa vody v Stakčíne, ktorá od roku 1984 drží chrbticu zásobovania veľkej časti východného Slovenska, prejde rozsiahlymi technologickými zásahmi. Dosiahne sa nielen dlhodobé zabezpečenie kvality dodávanej vody, ale zabezpečí sa aj istota dodávok tak, aby sa na vodu zo Stariny mohlo dlhodobo spoliehať ďalších približne štyridsať obcí v desiatich okresoch východného Slovenska.