Pre rekonštrukčné práce uzatvoria od soboty dočasné premostenie medzi Kysakom a Veľkou Lodinou
Košický samosprávny kraj začal s výrobou nových nosníkov na moste cez rieku Hornád medzi obcami Kysak a Veľká Lodina. Z dôvodu rekonštrukčných prác dopravu opäť presmerujú na obchádzkovú trasu. Vodiči tak od soboty 8. mája už po dočasnom premostení neprejdú. Informovala o tom hovorkyňa predsedu KSK Anna Terezková.
„Počas zimných mesiacov bola vypracovaná kompletná projektová dokumentácia na rekonštrukciu mosta, realizované boli tiež dva prieskumné vrty, ktoré ukázali, že spodnú stavbu je potrebné zosilniť a na stredovom pilieri vybudovať nový úložný prah. Zohľadnená bola aj požiadavka správcu vodného toku na zvýšenie výškových pomerov cesty pri výskyte storočnej vody. Zároveň sme realizovali práce aj na obchádzkovej trase, kde pribudli nové zvodidlá a bezpečnostné prvky. V uplynulých dňoch sme na ceste opravili výtlky, a úsek, na ktorom dochádzalo k stretom vozidiel, sme rozšírili. Opravili sme aj cestu v intraviláne obce Veľká Lodina, ktorá je súčasťou obchádzky. Prejazd týmto úsekom by tak mal byť nielen komfortnejší, ale aj bezpečnejší,“ informoval predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Košický samosprávny kraj okrem úpravy účelovej cesty osadil na tomto úseku nové inteligentné semafory, vďaka ktorým by sa mal prejazd skrátiť o polovicu. Premávka bude na obchádzkovú trasu presmerovaná v sobotu ráno o 7:00. Cez víkend začnú krajskí cestári s prácami na odstránení nájazdovej rampy, aby sa v pondelok 10. mája mohlo začať s odstraňovaním dočasného premostenia. Trvať by to malo približne desať dní, následne začne zhotoviteľ s rekonštrukciou mosta. Rekonštrukcia začne zriadením staveniska, výstavbou prístupovej komunikácie do toku rieky Hornád k súčasným oporám a pilieru. Následne zhotoviteľ diela začne s opravou spodnej stavby – výškovou úpravou úložných prahov, zosilnením stredového piliera a sanáciou betónových plôch.
Pandémia COVID-19 by nemala ovplyvniť termín dokončenia rekonštrukcie mosta, práce by mali byť ukončené ešte pred zmluvne dohodnutým termínom, teda do konca tohto roka. Rekonštrukciu financuje Košický samosprávny kraj zo svojho rozpočtu, práce by mali stáť 1 752 000 eur. Pôjde o druhú najnákladnejšiu rekonštrukciu mosta v tomto volebnom období.
Zdroj: SITA (bh)
Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ v Košiciach slávnostne uviedol do prevádzky novovybudovanú časť národného superpočítača PERUN v Košiciach. Ide o jeden z najvýznamnejších projektov digitálnej modernizácie Slovenska, ktorý posunie krajinu medzi štáty s vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou európskej úrovne.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.



Vstúpiť do Diskusie
(0 komentárov)