Predaj slovenského vína dosahuje historicky najnižšiu úroveň
Predaj slovenského vína dosahuje historicky najnižšiu úroveň. Pomôcť domácim vinohradníkom a vinárom prekonať toto náročné obdobie má mesiac poctivého slovenského vína.
[ad][/ad]Počas tohto mesiaca, budú slovenské vinohradníctva a vinárstva na sociálnych sieťach uvádzať aspoň jeden dôvod pre kúpu poctivého slovenského vína. Informoval o tom v pondelok Cech vinohradníkov a vinárov (CVVS), ktorý apeluje na domácich spotrebiteľov, aby v období od 22. marca do 22. apríla pri kúpe vína uprednostnili slovenské domáce vína pred vínami zahraničnými. CVVS upozorňuje, že nákupom slovenského vína, ktorého všetky fázy výrobného procesu sa uskutočnili v SR, pomáhajú domáci spotrebitelia slovenskej ekonomike, vinohradníkom a vinárom, cestovnému ruchu a podporujú zamestnanosť vo viacerých regiónoch.
[ad2][/ad2]Cech dodáva, že súčasnú situáciu v slovenskom vinohradníctve a vinárstve definujú najmä tri číselné údaje. Ide o čísla 7000, 33 % a 1. Prvé číslo označuje očakávaný pokles výmery rodiacich vinohradov na Slovensku v tomto roku na úroveň približujúcu sa k 7 000 hektárov, čo predstavuje alarmujúci stav. Druhé číslo označuje krátenie platieb od Poľnohospodárskej platobnej agentúry z programu „reštruktualizácia vinohradov“ o 33 % zo žiadanej a zazmluvnenej sumy. Tretie číslo je podľa CVVS dnes najdôležitejšie. Pokiaľ si každý dospelý Slovák a milovník vína kúpi počas mesiaca poctivého slovenského vína od svojho vinára fľašu vína navyše, pomôže slovenským vinohradníkom a vinárom zachovať rodiace vinohrady, znížiť environmentálnu stopu vinohradníctva a pomôže posilniť odolnosť slovenského vinohradníckeho sektora voči krízam.
[ad3][/ad3](SITA, pkl;pmi, foto: webnoviny/sita/ilustračné)
Odporúčané články
Na Slovensku pribudnú tri psychosociálne centrá, určené budú pre ľudí s úzkosťou, depresiou, traumou či vyhorením. Informovala o tom organizácia Tenenet o.z, ktorá tieto centrá otvorí. Napriek tomu, že na slovensku existujú psychosociálne služby, odborníci upozorňujú, že kapacity a regionálne pokrytie sú stále nedostatočné.
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.