Prvá ferata vo vysokohorskom prostredí vo V. Tatrách je už prístupná
Od uplynulého týždňa je vo Vysokých Tatrách turistom prístupná prvá ferata vo vysokohorskom prostredí. Nástup na ňu je pod Priečnym sedlom a vedie súbežne s existujúcim chodníkom. Ako na svojej internetovej stránke informuje Združenie cestovného ruchu Vysoké Tatry (ZCR VT), jej vybudovaním sa stal chodník vedúci náročným terénom bezpečnejším a rýchlejším.
“Nástup na feratu je pomerné dlhý, musíte najprv vystúpiť na Téryho chatu a pokračovať ďalej do Rázcestia pod Sedielkom,” upozorňuje ZCR VT s tým, že na feratu je treba vyraziť skoro ráno, keďže spolu s prechodom do Veľkej Studenej doliny je celá trasa celodennou túrou. Zároveň odporúča vystrojiť sa feratovým setom, aj keď ide o feratu náročnosti A a tiež zabezpečiť si poistenie na zásah Horskej záchrannej služby. “Upozorňujeme, že ferata sa radí medzi extrémne športy,” pripomína.
Ferata v Priečnom sedle je náhradným riešením za pôvodne plánovanú feratu od vodopádu Skok na Predné Solisko v Mlynickej doline, ktorú nebolo možné zrealizovať pre druhovú ochranu prírody, migračnú trasu chránených živočíchov. Vybudoval ju Klub slovenských turistov v rámci Interreg projektu Hory bez hraníc.
Zdroj: (TASR, dur mia)
Odporúčané články
Metropola východu od stredy premiérovo hostí účastníkov konferencie Šport a spoločnosť. Zástupcovia športovej sféry, štátnej správy, samospráv a ďalší hostia na nej diskutujú o víziách, podnetoch a budúcom smerovaní športu na Slovensku.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.

