Rekonštrukcia električkových tratí pokračuje na Juhu a Nad jazerom
Radnica plánuje pokračovať v modernizácii električkových tratí. Vypracovaná je štúdia na rekonštrukciu šiestich úsekov a nedávno zadala aj verejné obstarávanie na projektovú dokumentáciu.
Projekt s názvom „Modernizácia električkových tratí v Košiciach – 2. etapa – 2. časť“ je v súčasnosti v štádiu prípravy projektovej dokumentácie za viac ako 3,5 milióna eur. Záujemcovia sa môžu prihlásiť do 10. augusta a jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia celková cena.
[ad][/ad]Rekonštrukcia do roku 2019
Podklady, ktoré sa uvádzajú v štúdii projektu, rátajú so začiatkom realizácie projektu ešte tento rok a ukončením v roku 2019. Peniaze by sa mali získať z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, vedenom Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Investícia nadväzuje na prebiehajúce rekonštrukcie električkových tratí, na ktoré boli financie čerpané v predchádzajúcich programových obdobiach.

Koľajnice staré tridsať rokov
Do projektovej dokumentácie stavby „KE, Modernizácia električkových tratí MET v meste Košice, 2. etapa – 2. časť“ sú zahrnuté úseky, ktoré sú v južnej časti mesta.
Úpravou by mala prejsť trať na Alejovej ulici, ktorá bola postavená v rokoch 1986 až 1990. V pláne je aj rekonštrukcia od Slaneckej cesty až po Važeckú, kde sa myslí aj na obratisko. Táto trať na Sídlisku Nad jazerom má viac ako tridsať rokov. Ďalším úsekom má byť Južná trieda od mosta VSS až po križovatku Fejova. Kým trasa od Fejovej ulice na zastávku Cintorínska bola rekonštruovaná v rokoch 2001 až 2005, odtiaľ až po most VSS má 33 rokov. Posledným úsekom, ktorý čaká na rekonštrukciu, je trať v Barci vrátane obratiska.
Vysoká hlučnosť a vibrácie
Z praktických dôvodov sa budú jednotlivé úseky realizovať ako samostatné stavby. Medzi hlavnými nedostatkami tratí sú deformácie koľají, vysoká hlučnosť a vibrácie, zastaraná panelová trať, rýchlostné obmedzenia z dôvodu zlého technického stavu trate a mostných objektov, nedostatočné odvodnenie koľajových tratí či chýbajúci moderný riadiaci a informačný systém. Inžinierska činnosť by mala stáť takmer 450-tisíc eur, samotná rekonštrukcia električkových tratí je stanovená na viac ako 131 miliónov eur.
[ad2][/ad2]
Odporúčané články
Pýtali sme sa Košičanov, aká polievka nesmie chýbať na ich sviatočnom štedrovečernom stole. Zisťovali sme, či prevláda tradičná vianočná kapustnica alebo šošovicová polievka, ktorá je zvyčajne spojená so symbolom bohatstva v novom roku.
V sobotu 29. novembra sa pri Dolnej bráne v Košiciach konal protest proti progresivizmu. Zvolávateľmi boli Alexander Riabov a Andrej Palko, na pódiu vystúpil spevák Marián Greksa či košický komunálny poslanec Michal Djordjevič. Cez telemost sa spojili aj s biskupom Schneiderom z Kazachstanu. Podľa organizátorov prišlo 3000 až 3500 ľudí. Cieľom občianskeho protestu bolo poukázať na škodlivosť ideológie progresivizmu v spoločnosti, rodine a poukázať na jeho dopad na ľudské práva.
Košický primátor Jaroslav Polaček (nezávislý) podpísal v uplynulých dňoch zmluvy s dvoma zhotoviteľmi, ktorí uspeli vo verejnom obstarávaní v rámci revitalizácie verejného priestranstva na uliciach Bašťovanského a Clementisova na sídlisku Dargovských hrdinov.