Rezort dopravy podporuje výstavbu diaľnice na Zemplíne, pripravuje sa štúdia uskutočniteľnosti
Ministerstvo dopravy a výstavby podporuje iniciatívu Diaľnica na Zemplín. Ako informoval prostredníctvom sociálnych sietí štátny tajomník rezortu dopravy a výstavby Jaroslav Kmeť, bez rýchlociest a diaľnic slovenské regióny strádajú, lebo investori sa tam nehrnú, práce je málo a napokon sú obyvatelia húfne nútení opúšťať svoje domovy a migrovať za lepšími príležitosťami. Ako zároveň upozornil, regióny prichádzajú o svoju dušu a stávajú sa ešte ospalejšími. Podľa neho túto situáciu veľmi dobre poznajú aj obyvatelia Zemplína, kde sa nachádza až sedem z najmenej rozvinutých okresov. Aj preto jeho ministerstvo chce čo najskôr vyriešiť problémy s nedostatočnou výstavbou ciest na Zemplíne.
[ad][/ad]
„Nemáme čarovný prútik, lebo len ten by v tomto prípade vyriešil problém s desiatkami rokov zanedbanou výstavbou, ale máme chuť si sadnúť za spoločný stôl a hľadať riešenia. Pretože raz už niekto začať musí,” podotkol Jaroslav Kmeť, ktorý za krok vpred považuje, že minister dopravy a výstavby Andrej Doležal už vymenoval historicky prvého poradcu pre prípravu výstavby diaľnice na Zemplín. Momentálne sa podľa jeho slov pripravuje aj štúdia uskutočniteľnosti.
[ad2][/ad2] [ad3][/ad3]
(SITA, bh, pmi;tsz, foto: webnoviny/sita/Jana Birošová)
Odporúčané články
Mesto ponúka svojim dlžníkom zbaviť sa dlhov, pričom do konca roka okrem dlžnej sumy zaplatia pokutu iba 5 eur. V priebehu tohto roka prišlo s viacerými zmenami týkajúcimi sa daní a miestnych poplatkov. V uplynulých mesiacoch začalo s využívaním moderných technológií, smart riešení a automatizovaným prístupom k databázam z Registra fyzických osôb, ktoré doposiaľ nemalo k dispozícii. Tieto nástroje mu umožnili efektívnejšie identifikovať obyvateľov, ktorí si neplnili svoju povinnosť a vyhýbali sa plateniu miestnych daní a poplatkov.
V sobotu 13. decembra v čase od 8.00 do 14.30 hod. bude úplne uzavretá Dopravná ulica pod mostom na Hlinkovej. Dôvodom je dokončovanie prác na stabilizačných opatreniach na spomínanom moste. Ide o prechodné riešenie s cieľom zabrániť zhoršovaniu technického stavu mostnej konštrukcie, kým sa na budúci rok začne s plánovanou rekonštrukciou mosta.
Redakcia KOŠICE: DNES získala exkluzívny rozhovor s mužom, ktorý dlhé roky pracuje na železniciach. Vďaka jeho osobným skúsenostiam a otvorenosti teraz našim čitateľom prinášame komplexný pohľad na problémy, ktoré rušňovodiči musia riešiť denne v stave kumulovanej únavy, pod stresom a často bez pochopenia či pomoci.