Rozlúčka s rušňovodičmi z detskej železničky
Ani pandémia nezabráni nadšencom, aby si v sobotu pripomenuli 65. narodeniny Košickej detskej historickej železnice. Oslavy sa však budú konať za prísnych hygienických opatrení.
Nevyhnutnosťou budú rúška, rozostupy, dezinfekcia rúk a obmedzená kapacita vlaku a účastníkov exteriérového programu na konečnej stanici Alpinka. Organizátori preto vypravia až šesť vlakov s obmedzenou kapacitou a situácii prispôsobili aj rozsah programu.
„Program sme zjednodušili a skrátili. Pre deti sme pripravili štyri nafukovacie atrakcie, tvarovanie balónov, farbenie vlasov kriedami, maskota a pre staršie deti a dospelých streľbu zo vzduchovky. Najväčšou atrakciou bude určite vyhliadka v korunách stromov, ktorú zabezpečí podporovateľ železničky, spoločnosť Žeriavy Košice,“ hovorí riaditeľ detskej železnice Ľubomír Lehotský.
Dobrovoľníci sa v tento deň symbolicky rozlúčia aj s pamätníkmi – dlhoročnými rušňovodičmi detskej železnice Karolom Tarczalom (72) a Jozefom Sviatkom (71), ktorí si na Čermeľskej železničke odkrútili viac ako 30 rokov. „Rozlúčime sa s nimi na záver dňa slávnostným trúbením všetkých rušňov, odvezieme ich na drezine a slávnostne nastúpia aj mladí železničiari ako symbol pokračujúcej generácie na detskej železnici. Ocenenia za aktivitu sa v tento deň dočkajú aj mladí železničiari – dobrovoľníci,“ dodáva Ľ. Lehotský.
[ad][/ad]
Odporúčané články
V pondelok (22. 4.) v skorých ranných hodinách o 5:05 zomrel v bratislavskej nemocnici známy slovenský spevák Dušan Grúň. Hospitalizovali ho a uviedli do umelého spánku 11. apríla po tom, čo mu zlyhali orgány.
V poslednom období sa obyvatelia, nielen Košického kraja, stretávajú s čoraz častejšími extrémami. Aj na portáli KOŠICE: DNES sa pred nedávanom mohli dozvedieť o teplotných rekordoch, ktoré zasiahli východné Slovensko. Vo februári sme dokonca boli svedkami najteplejšieho zimného dňa.
Mesto Košice už niekoľko rokov vykonáva opravy dlažby v centrálnej mestskej zóne. Za posledné štyri roky bolo na tieto práce vynaložených viac ako 2 milióny eur. Okrem bežných poveternostných vplyvov a štandardného opotrebovania je dlažba nadmerne poškodzovaná aj častými prejazdmi nákladných a osobných áut.