Sestrička z UNLP: Nemali respirátory, skafander ani rúška
Ak sa niekto ocitne v nemocnici pri pacientovi, ktorému neskôr diagnostikovali COVID-19, určite spozornie a všetko, čo sa v tom čase okolo neho deje, vníma citlivejšie. O to viac, ak ten pacient zomrie…
Tak to bolo aj v prípade minulotýždňového úmrtia pacientky v Univerzitnej nemocnici L. Pasteura (UNLP), u ktorej pri pitve zistili, že bola infikovaná práve týmto vírusom.
[ad][/ad]Boli tam zmätky
„Na IV. internej klinike, kde žena ležala a neskôr zomrela, personál pomerne hlasno prejavoval nespokojnosť, že nemajú ochranné pomôcky. Nemali po ruke ani respirátory, skafander či špeciálne rúška. Tiež sa neskôr viacerí dožadovali aj testovania, keď sa dozvedeli, že na testy pôjdu iba tí, ktorí ju pomáhali resuscitovať. Ešteže ich nakoniec zobrali asi všetkých,“ povedala nám istá sestrička z UNLP.
Podľa nej personál bol upozorňovaný, aby o pacientoch s pozitívnym nálezom na COVID-19 s nikým nehovorili.
[article slug=”v-kosickej-univerzitnej-nemocnici-zomrela-starsia-pacientka-s-ochorenim-covid-19″][/article]Okolo pacientky sa pohyboval personál nielen na urgentnom príjme a IV. internej klinike, ale aj na pľúcnom, urologickom a infekčnom oddelení, kde ju vzhľadom na jej diagnózy postupne presúvali. Podľa hovorkyne UNLP Ivany Vaněkovej sa však naše informácie nezakladajú na pravde.
„Nemocnica disponuje dostatočným množstvom osobných ochranných pracovných pomôcok a stále si vytvárame ďalšie zásoby.“ Nešpecifikovala však, aká je situácia na jednotlivých oddeleniach a či sú tieto pomôcky ihneď k dispozícii personálu. Neodpovedala ani na otázku, či zamestnanci majú zákaz hovoriť o pacientoch s COVID-19.
[ad2][/ad2]Pokračovanie článku je na druhej strane.
[break][/break]Testujú každého, kto prejaví záujem
Keďže UNLP Košice disponuje vlastným laboratóriom, podľa informácie I. Vaněkovej môže byť testovaný každý zamestnanec, ktorý o to prejaví záujem. „Dnes (v pondelok – pozn. red.) bola testovaná veľká časť zamestnancov a pacientov, ktorí boli v bezprostrednom kontakte s infikovanou pacientkou, výsledky budú k dispozícií najskôr zajtra.“
Podľa informácií od spomínanej sestričky, narýchlo bol zvolávaný aj personál do nočnej zmeny, keďže tí, čo mali slúžiť, museli ostať v karanténe. Na otázku, či sú ešte nejakí zdravotnícki pracovníci v karanténe, hovorkyňa uviedla, že cez víkend boli do domácej karantény umiestnení traja zdravotnícki pracovníci z Oddelenia urgentného príjmu.
Nenápadné príznaky
Pri všetkých opatreniach, ktoré v súvislosti s pandémiou prijíma štát aj zdravotnícke zariadenia, je však zarážajúce, že pacientka, u ktorej sa potvrdila infekcia, bola prekladaná na rôzne oddelenia. Ako je však možné, že počas všetkých prevozov medzi oddeleniami k nej nepristupovali ako k potenciálne infikovanej pacientke.
„Každý pacient, ktorý vstupuje do UNLP, musí prejsť štandardnou triážou. Je potrebné dodať, že príznaky ochorenia COVID-19 sú často veľmi nenápadné a prekryté inými ochoreniami súbežne s existenciou primárneho ochorenia. Príznaky ochorenia COVID-19 však nepodceňujeme a ku každému pacientovi pristupujeme akoby bol potenciálne infekčný,“ dodala hovorkyňa.
V UNLP sú momentálne hospitalizované 4 osoby, žiadna z nich nevyžaduje umelú pľúcnu ventiláciu. U jednej osoby nemocnica čaká na výsledky.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.
Neubehol ani mesiac od čelnej zrážky dvoch rýchlikov v Jabloňove nad Turňou pri Rožňave, a na druhej strane krajiny došlo k ďalšej šokujúcej zrážke vlakov. Na trati medzi Svätým Jurom a Pezinkom v nedeľu 9. novembra do seba narazili dva vlaky. Oba smerovali na bratislavskú hlavnú stanicu. Zrážka sa stala na najmodernejšej časti železnice na Slovensku chránenej zabezpečovacím systémom ETCS (European Train Control System).
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.

