
Šikana nie je podľa ministerstva školstva len záležitosť spadajúca do oblasti pedagogiky
- Správy
- Šikana nie je podľa ministerstva školstva len záležitosť spadajúca do oblasti pedagogiky
Šikana nie je podľa ministerstva školstva len záležitosť spadajúca do oblasti pedagogiky
Šikana nie je len záležitosť spadajúca do oblasti pedagogiky, ale ide o komplexný psychologický, sociálny, právny a etický problém. Zhodnotilo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR v predkladacej správe Akčného plánu riešenia šikanovania v školách a školských zariadeniach na roky 2022 – 2023, ktorý dnes vzala vláda na vedomie.
Z online dotazníka z mája 2020 Centra vedecko-technických informácií SR (CVTI) vyplýva, že z pohľadu koordinátorov prevencie sa v školskom roku 2019/2020 s problémom šikanovania stretla väčšina škôl (86,3 percenta), pričom iba viac ako desatina koordinátorov prevencie potvrdila, že tomuto problému v škole nečelila. Štatisticky bolo spracovaných 553 dotazníkov zo základných a stredných škôl.
„Je dôležité, aby problematika šikany a kyberšikany, práve z dôvodu nebezpečnosti a dopadu na zdravie a častokrát na život detí a mládeže, bola neustále monitorovaná, vyhodnocovaná, a to nielen ako dôsledok už vzniknutého problému, ale aj ako nástroj na riešenie a elimináciu rizík v budúcnosti a možnosti ich prevencie,“ konštatovalo ministerstvo.
Jedným z hlavných cieľov akčného plánu je tak zvýšiť odbornosť pedagogických a odborných zamestnancov pôsobiacich v školstve v prístupe k šikane. Tiež posilniť spoluprácu s orgánmi štátnej správy za účelom vzájomnej informovanosti a efektívnosti spolupráce a zároveň aj vytvorenie opatrení na elimináciu budúcich rizík. Kľúčovým cieľom plánu je aj monitoring, posilnenie informovanosti a povedomia o šikane.
Zdroj: (SITA, kh;adz)