Slovensko má štvrté najvyššie priemerné emisie CO2 z nových áut v Európskej únii
Slovensko má štvrté najvyššie priemerné emisie CO2 z nových áut v Európskej únii.

V minulom roku boli na úrovni 139,2 gramu CO2 na kilometer a medziročne sa zvýšili o 14,3 %. Ako ďalej vyplýva z údajov zverejnených Európskym združením výrobcov automobilov (ACEA), priemerné nové auto v únii vyprodukovalo v uplynulom roku 116,3 gramu CO2 na kilometer, čo je v porovnaní s rokom 2020 zvýšenie o 7,5 %.
Najnižšie priemerné emisie CO2 z nových áut v únii malo pritom vlani Švédsko. Mali hodnotu 88,3 gramu CO2 na kilometer. Nasledovali Dánsko a Holandsko. Na opačnej strane rebríčka stálo Estónsko, kde sa priemerná hodnota CO2 z nových áut vyšplhala na 142,6 gramu CO2 na kilometer. Ďalšie miesta obsadili Lotyšsko a Bulharsko. Medziročný pokles pritom zaznamenali iba Švédsko, Fínsko a Dánsko. Nemecko udržalo hodnotu na nezmenenej úrovni.
Zdroj: (SITA, qq, zol)
Odporúčané články

V sobotu 17. mája plynie 35 rokov, odkedy Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) vyradila homosexualitu zo zoznamu duševných chorôb. Pripomenú to rôzne kvír podujatia aj kampaň Dúhová stužka. „Svetová zdravotnícka organizácia nepovažuje homosexualitu za ochorenie už od roku 1990. Túto informáciu musíme na Slovensku pripomínať tak často, ako sa len dá, pretože naratív vládnych strán, ale aj spoločnosti, ju opomína alebo ignoruje,“ povedal Róbert Furiel, riaditeľ OZ Saplinq, ktoré zastrešuje kampaň Dúhová stužka.

V noci z pondelka na utorok, 13. mája 2025, zasiahli obyvateľov Kežmarskej ulice plamene a dym. Podľa informácií z miesta udalosti podpálil zatiaľ neznámy páchateľ jedno z novovybudovaných kontajnerovísk v tejto mestskej časti. Objekt kompletne zhorel – vrátane modernej konštrukcie a zelenej strechy.

Slovensko opäť čelí ostrej kritike z Bruselu. Delegácia Európskeho parlamentu pod vedením českého europoslanca Tomáša Zdechovského preverovala čerpanie eurofondov a katastrofálny stav vodárenskej infraštruktúry. Výsledky sú alarmujúce! Od podozrení zo zneužívania fondov organizovanými skupinami až po reálnu hrozbu kolapsu vodovodnej siete. V exkluzívnom rozhovore pre KOŠICE: DNES Zdechovský odhaľuje, ako minister životného prostredia Tomáš Taraba ignorovaním problémov brzdí pokrok a aké vážne dôsledky hrozia krajine, ak vláda nezmení kurz.