BRATISLAVA: Súťaž návrhov na okolie električky v Petržalke rieši ÚVO
Bratislava 19. septembra (TASR) – Urbanistická súťaž, ktorá mala priniesť návrh, ako bude vyzerať okolie Chorvátskeho ramena s električkou v bratislavskej Petržalke, stojí na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO). Dvaja uchádzači totiž podali námietky. Nepáči sa im, ako mesto vyhodnocovalo jednotlivé ideové návrhy. Mesto už víťaza vybralo, oficiálne ho však teda predstaviť ešte nemôže. “My stále veríme, že v procese verejného obstarávania nedošlo k pochybeniam a že námietky budú vyhodnotené ako neodpodstatnené,” povedal na dnešnej tlačovej konferencii riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy. Zároveň však pripúšťa, že ÚVO súťaž možno aj zruší, alebo aspoň samospráve nakáže, aby zopakovala vyhodnocovanie jednotlivých návrhov. “Pri týchto súťažiach však pracujeme s ideami, nie s peniazmi. Keď niekto tvrdí, že bola daná váha na nepodstatnejšiu vec, ako na tú podstatnejšiu, tam nastáva mnoho problémov, s ktorými sa ÚVO nevie vysporiadať,” podotkol Andrassy. ÚVO o doplnenie materiálov k súťaži požiadal hlavné mesto ešte koncom augusta. “Informácie sme doplnili,” dodal Andrassy. Podľa zákona úrad o námietkach rozhodne do 30 dní odo dňa doručenia kompletnej dokumentácie a písomného vyjadrenia k podaným námietkam. Keď ÚVO postup označí za správny, mesto podľa Andrassyho spustí proces participácie verejnosti. Na základe víťazného návrhu sa bude totiž obstarávať urbanistická štúdia. “Dosiaľ sme participáciu nemohli spustiť bez účasti víťaza,” dodal. Anonymnú architektonicko-urbanistickú súťaž vyhlásilo mesto ešte v novembri minulého roku. Jej cieľom bolo dotvoriť Petržalku na miesto s pracovnými príležitosťami, kvalitnými verejnými priestormi, električkou ako nosným prostriedkom verejnej dopravy bez štvorprúdovej cesty okolo nej a s výrazným zeleným pásom – mestským parkom s cyklotrasami. Takto to schválili bratislavskí mestskí poslanci vlani v septembri. Súťaž mala ukázať, ako bude vyzerať priestor z hľadiska proporcie medzi zástavbou, verejnými priestormi a zeleňou. Urbanistická štúdia sa má stať podkladom pre vyhotovenie územných plánov zón, ktoré budú regulovať budúci rozvoj dotknutého územia. “Ak chceme urobiť štúdiu záväznou, musíme ju premietnuť do zonálnych plánov,” podotkol Andrassy. Územný plán zón je podrobnejší ako ten mestský a možno ním podrobnejšie regulovať dotknuté územie. Električková trať by mala v druhej etape viesť od Bosákovej ulice po Janíkov dvor a podľa odhadov by mohla byť hotová v roku 2018. UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam a videozáznam. fed jk
Odporúčané články
Sviatočný stôl je srdcom Štedrého večera. Hoci sa jedálny lístok a rodinné rituály v jednotlivých domácnostiach líšia, existuje niekoľko stáročných zvykov a jedál, bez ktorých by pre mnohých Vianoce neboli Vianocami. Pýtali sme sa obyvateľov Košíc, čo nesmie chýbať na ich sviatočnom stole.
Koncom novembra zverejnil magistrát na svojej sociálnej sieti informáciu o celoslovenskom ocenení, ktoré dostalo dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ za úpravu zanedbaného parku nad sladovňou. Boli sme sa preto pozrieť na historický evanjelický cintorín na Žriedlovej ulici za Starou sladovňou aj my.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.