Auto jej nechcelo naštartovať, skutočný DÔVOD VÁS PREKVAPÍ!
Obyvateľka sídliska Terasa Diana, zverejnila na sociálnej sieti nezvyčajný zážitok z autoservisu. Po jeho návšteve ju zamestnanci telefonicky informovali, že jej auto má poškodenú kabeláž, pričom sa domnievali, že ide o dôsledok činnosti hlodavcov, pravdepodobne kún.
“Z autoservisu mi volali, že pri otvorení kapoty, si všimli, že mám na kábloch a vlastne všade výkaly a že im to nedalo a popozerali ďalej a našli prekúsané bužirky na kabeláži“, objasnila situáciu.
Ako sa ďalej dozvedela, podľa mechanikov mohli za spôsobené škody pravdepodobne kuny, no podľa nej za to mohli premnožené potkany, ktoré boli v Košiciach tento rok dlhodobo problémom.
V nadväznosti na túto situáciu sa pani Diana pýtala, či je možné nahlásiť tento problém mestu alebo mestskej časti a žiadať preplatenie vzniknutej škody. Z celej tejto situácie vzišla otázka, či môže nahlásiť škodu na mestskú časť, alebo samotné mesto, aby jej niekto výmenu kabeláže preplatil. “Premnožené potkany neriešili do začiatku augusta, aj to mám pocit, že v okolí Gudernovej ulice to nerieši nikto dodnes,” uzavrela Diana.
VYJADRENIE MESTSKEJ ČASTI A POISŤOVNE
“V prípade zanedbania deratizácie mestom je situácia zložitejšia. Mesto ani mestská časť bohužiaľ nepreplácajú škody na vozidlách spôsobené hlodavcami, pretože ani poctivá deratizácia nezabezpečuje 100%-nú elimináciu potkanov.” dodala mestská časť Košice – Západ.
Na možnosť, či je možné podobné prípady riešiť v rámci poistenia vozidla, sme sa spýtali poisťovne Allianz.
“Áno, poškodenie vozidla zvieraťom, alebo hlodavcom je v Allianz súčasťou už základného balíka havarijného poistenia, v ktorom sú kryté aj poškodenia spôsobné akýmkoľvek prírodným živlom, ďalej požiarom, explóziou a súčasťou sú aj asistenčné služby, úrazové poistenie vodiča a pasažierov, právna pomoc a tiež PZP“, dodala špecialistka externej komunikácie.
Škodu vie klient nahlásiť najjednoduchšie online, prostredníctvom našej stránky. Poisťovna odporúča pripojiť aj fotodokumentáciu poškodení. Následne klientovi príde SMS alebo emailom link, kde môže riešenie svojej škody sledovať krok za krokom.
Všetky doklady, ktoré súvisia s riešením škody (bločky, faktúry) vie poškodený jednoducho priložiť k online hláseniu škody spolu s číslom účtu v tvare IBAN a po uzavretí škody mu poistné plnenie vyplatia priamo na účet.
Odporúčané články
Pred nedávnom sa kultúrno-spoločenské centrum v mestskej časti Košice-Západ naplnilo tónmi zborového spevu.
Cesta vlakom z Bratislavy do Košíc sa pre pani Andreu z Košíc zmenila na nepríjemnú skúsenosť, keď jej 6. novembra 2024 počas jazdy ukradli kufor. Páchateľ s ním vystúpil v Spišskej Novej Vsi. Vďaka rýchlej reakcii Oddelenia železničnej polície v Spišskej Novej Vsi sa však podarilo kufor vypátrať a vrátiť jeho majiteľke.
Kampaňou Napíš list – Poteš srdce košická knižnica piatykrát inšpirovala k prejavom pozornosti a úcty voči staršej generácii. Listy boli odovzdané adresátom v troch seniorských zariadeniach.