Blokujete prístup ku kontajnerom? Dostanete pokutu
Nesprávne parkovanie áut na košických sídliskách, ktoré blokujú kontajneroviská či prístup k nim, spôsobuje často problémy pri zbere a odvoze odpadov. Na tieto problémy pravidelne poukazuje spoločnosť KOSIT, ktorá sa zaoberá zberom a spracovaním odpadu v Košiciach a okolí.
Ako pre redakciu KOŠICE: DNES uviedla hovorkyňa spoločnosti KOSIT Slavomíra Brzová, s nesprávne zaparkovanými vozidlami sa pracovníci stretávajú denne, pričom hovoria o troch najčastejších príčinách, ktoré majú negatívny dopad na efektivitu zberu odpadu.
Stretávajú sa s troma problémami
Prvým problémom sú vozidlá, ktoré svojim parkovaním blokujú prístup k zberným nádobám. “V takomto prípade ostáva nádoba s odpadom nezmanipulovaná. Vozidlo sa k tejto nádobe vráti neskôr podľa aktuálnych prevádzkových možností,” uviedla Brzová. V prípade, že ani pri opakovanom pokuse nie je možný prístup k nádobe, daná nádoba ostáva nevyprázdnená.
Zamestnanci KOSITU sa stretávajú aj s problémom, kedy vozidlo blokuje prístup ku vstupu do stanovišťa kontajnerov. Tento problém je však podľa Brzovej vystupňovaný, pretože v jeden deň môže prebiehať aj zber viacerých druhov odpadov. To znamená, že ku kontajnerom sa tak nedostanú zamestnanci z dvoch či troch áut. “Pri frekvencii zberu triedených druhov odpadu cca 1x týždenne pre plasty a papier sa takto môže stať, že v nádobe sa z objektívnych dôvodov nahromadí odpad za dva týždne,” upozornila Brzová.

Najzávažnejší problém nastáva vtedy, keď parkujúce vozidlá blokujú vjazd do ulice, v dôsledku čoho nedôjde k vyprázdneniu žiadneho kontajnerového stanovišťa na danej ulici. Hovorkyňa Brzová uviedla, že niekedy sa zamestnanci snažia kontajneroviská vyprázdniť a kontajnery ťahajú aj desiatky metrov. V takom prípade sa však predĺži čas vyprázdnenia kontajnerov. Následkom toho je, že zamestnanci nestihnú vyprázdniť všetky kontajnery v celom plánovanom rajóne na daný deň.
Spoločnosť KOSIT takéto prípady rieši so zástupcami jednotlivých mestských častí či s Mestskou políciou.
Státie pri kontajneroch je zakázané
“Zastavenie a státie na miestach, kde sa blokuje prístup ku kontajnerom, je zakázané v prípade, že je takéto miesto označené príslušnou dopravnou značkou, resp. vodorovným dopravným značením,” uviedla pre redakciu KOŠICE: DNES krajská policajná hovorkyňa Jana Mésarová. Pri parkovaní by si vodiči mali dávať pozor a parkovať tak, aby zostal voľný aspoň jeden jazdný pruh, ktorý je široký najmenej 3 metre pre každý smer jazdy.
“V obidvoch takýchto prípadoch sa vodiči dopúšťajú priestupkov proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky v zmysle zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch, za ktoré je možné uložiť blokovú pokutu na mieste do výšky 50 eur a v správnom konaní do 100 eur,” dodala Mésarová.
(ZL)









Galéria
Odporúčané články
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH), a. s., Košice odlieči vďaka navýšeniu finančného objemu v mesiacoch november a december viac poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Znížia sa tak ich počty na čakacej listine na plánovaný výkon. Kapacitné aj personálne možnosti ústavu to umožňujú, preto ide o významný krok v prospech poistencov najväčšej zdravotnej poisťovne.
Do redakcie sa nám ozvalo viacero čitateľov, ktorí sa sťažovali na dezolátny stav chodníka približne od Šafárikovej triedy po budovu Pošty na Humenskej ulici. “Táto rozsiahla plocha plná chodníkov a zelene, ktorú denne využívajú doslova stovky ľudí, je v dezolátnom stave už roky. Myslím, že o danom stave vie každý obyvateľ Terasy,” uvádza v mailovej komunikácii jeden z čitateľov, pán Rolko. Pýtali sme sa preto starostu MČ Západ Marcela Vrchotu, či o stave chodníka vie a kedy sa chystá jeho rekonštrukcia.
Košice v roku 2025 dominovali v prestížnych celoslovenských architektonických súťažiach. Po troch cenách zo Stavby roka si odniesli ďalšie ocenenia zo súťaže CING – Cena Inžinierskej komory vo výstavbe. Z ôsmich nominovaných stavieb z metropoly východu zaujala odbornú porotu a verejnosť Košická futbalová aréna, Spievajúca fontána a bytový dom na Hrbovej ulici.

