Košický obchvat dostal zelenú. Čaputová a Doležal slávnostne poklepali základný kameň (FOTO)
Pri príležitosti začatia výstavby vyše 14 kilometrovej dlhej rýchlostnej cesty R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, prezidentka Zuzana Čaputová spolu s ministrom dopravy Andrejom Doležalom dnes (25. apríla) v Košiciach v Kulturparku slávnostne poklepala základný kameň stavby.
„Za dva roky sa nepostavil ani kilometer rýchlostnej cesty, alebo diaľnic. O to radšej som, že dnes môžem byť symbolicky pri poklepaní základného kameňa a spustení výstavby tejto cesty. Samozrejme tou najdôležitejšou udalosťou bude prestrihnutie pásky a teda realizácia samotnej stavby, aby čo najskôr mohla slúžiť obyvateľom regiónu,“ uviedla prezidentka SR Zuzana Čaputová.
Úsek rýchlostnej cesty prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4 a zároveň bude aj súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia. Výstavba košickej rýchlostnej cesty R2 bude stáť približne 132 miliónov eur a jej financovanie je zabezpečené z prostriedkov eurofondov.
>>> Fotky nájdete v GALÉRII <<<
Druhý úsek budovanej rýchlostnej cesty R2 sa začína v križovatke Košice – Juh, kde sa napája na už spomínanú rýchlostnú cestu R4. Koniec tohto úseku je v mimoúrovňovej križovatke Hrašovík, ktorá sa pripája na diaľnicu D1 Budimír – Bidovce. Proces výstavby sa už začal, a to vytýčením staveniska, výrubom stromov, odlesnením, odstránením ornice a mačiny. Na rad príde prekladanie inžinierskych sietí a rozvinutie zemných prác.





















Prioritou je ochrana životného prostredia. Navrhnutá je preto aj revitalizácia časti mokrade, upravia sa aj vodné plochy, jazierka a tône. Súčasťou výstavby rýchlocesty je aj most, ktorý je určený pre prevedenie vody zo severnej na južnú časť mokrade a prepojenie populácie drobných stavovcov. V rámci stavby budú zriadené aj navádzacie bariéry pre žaby, čím dôjde k zamedzeniu ich vstupu na vozovku. Proti kolíziám vtákov a netopierov budú v úseku mokrade a úseku mostu ponad Hornád vybudované zábrany.
R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany v číslach
Celková dĺžka úseku je 14, 2 kilometrov a na úseku by sa malo nachádzať 13 mostov. Skladať sa bude z troch križovatiek. Na úseku rýchlostnej cesty sa budú nachádzať protihlukové steny v dĺžke 7,2 kilometra a 52 preložiek inžinierskych sietí.
Zdroj: (NDS, ZL)
Galéria
Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.
Uzávera potrvá od pondelka 10. novembra do stredy 12. novembra. Ako mestské lesy uviedli na sociálnej sieti, úsek bude uzavretý obojsmerne, vždy v čase od 7:00 do 16:00 hod.


