Muža zvalil na zem a okradol. Hrozí mu až 8 rokov
Vyšetrovateľ odboru kriminálnej polície Okresného riaditeľstva Policajného zboru (PZ) v Košiciach okolie po vykonaní potrebných procesných úkonov a vyhodnotení zabezpečených dôkazov zo zločinu lúpeže obvinil 39-ročného Mariána z Košíc. Informovala o tom hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Košiciach Jana Mésarová.
Obvinený muž podľa doterajšieho vyšetrovania koncom apríla tohto roku na chodníku v blízkosti jednej z čerpacích staníc v košickej mestskej časti Nad jazerom lúpežne prepadol 37-ročného muža z Košíc. Najprv sa s ním chvíľu rozprával, potom ho zvalil na zem, sadol si na poškodeného muža a z vrecka mu ukradol mobilný telefón a zväzok kľúčov. Napadnutý muž sa aktívne bránil a kričal o pomoc. Počas útoku poškodený muž utrpel drobné zranenia, ktoré si nevyžiadali lekárske ošetrenie. Krádežou vecí mu bola spôsobená škoda okolo 150 eur.
Obvinený muž, ktorého policajti zadržali koncom minulého týždňa, bol umiestnený do cely policajného zaistenia. Vyšetrovateľ PZ zároveň spracoval podnet na vzatie obvineného muža do väzby. Sudca návrh prokurátora akceptoval, obvinený muž je stíhaný väzobne. Za tento skutok mu po dokázaní viny hrozí trest odňatia slobody na tri až osem rokov.
Zdroj: (SITA, mlu;DSe)
Odporúčané články
Akademická únia v Oxforde (AUO) a Európske obchodné zhromaždenie v Oxforde (Spojené kráľovstvo) je inštitúcia s viac ako 25-ročnými skúsenosťami s oceňovaním vynikajúcich podnikov a lídrov zo 74 krajín.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.