Na železniciach začína byť pretlak v dovoze surovín, U. S. Steel to chce riešiť v predstihu
Na železniciach medzi členskými štátmi Európskej únie začína byť pretlak v dovoze surovín. Spoločnosť U. S. Steel Košice (USSK) to chce riešiť v predstihu, preto listom požiadala Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR o pomoc. V stredu sa z tohto dôvodu uskutočnilo stretnutie viceprezidenta U.S. Steel Košice pre vonkajšie vzťahy, riadenie a rozvoj podnikania Miroslava Kiraľvargu so štátnym tajomníkom MDV SR Jaroslavom Kmeťom, ambasádorom pre KSK Martinom Dzielavským, generálnym riaditeľom sekcie stratégie MDV SR Rastislavom Cenkým, riaditeľom odboru stratégie ŽSR Miroslavom Garajom, námestníkom GR pre prevádzku ŽSR Milanom Kubíčkom, generálnym riaditeľom Cargo Slovakia Romanom Gonom, riaditeľom úseku prevádzky Cargo Slovakia Miroslavom Hoptom a poslancami NR SR Milošom Svrčekom a Viliamom Záhorčákom. Po stretnutí o tom spolu informovali v areáli USSK.
„Vyzvali sme ministerstvo na spoluprácu pri riešení situácie, ktorá sa vyeskalovala v posledných týždňoch a mesiacoch po začiatku vojnového konfliktu na východ od nás. Ten spôsobil zmenu geopolitickej klímy a zároveň mení dodávateľsko-odberateľské reťazce a spôsoby logistiky dodávky surovín a dodávky materiálu na výrobu,“ uviedol Kiraľvarga. Široký rozchod smerom z Ruska má podľa neho svoje kapacity a limity, a preto tak, ako aj mnohí iní odberatelia surovín smerom z východu, hľadajú aj oni nové cesty. Využíva sa lodná doprava a prístavy, napríklad aj v Poľsku, čo spôsobuje väčšiu záťaž na železničnú dopravu týchto surovín. „A tu potrebujeme súčinnosť a spoluprácu s našimi predstaviteľmi vlády, ktorí majú na starosti železničnú infraštruktúru, dopravu a komunikáciu s inými členskými krajinami, aby sme sa vlastne nedostali do stavu, že nie sme schopní dostať suroviny na výrobu včas,“ dodal Kiraľvarga.
„Sme tu s manažmentom Carga a s manažmentom Železníc SR, aby sme hľadali a našli riešenia, ako podporiť a pomôcť U. S. Steelu. Riešenia potrebujú skôr na politickej úrovni – podporiť rokovania s Poľskou republikou, nájsť kapacity dopredu v prípade, ak sa niečo stane a zabrzdia sa toky z východu, aby sme našli východiská a boli pripravení doviesť základné strategické suroviny z prístavov buď zo severu, alebo z juhu,” uviedol Kmeť.
Zdroj: (SITA, qq;mlu)
Odporúčané články
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Dopravný podnik mesta Košice od štvrtka 27. novembra 2025 obnoví štandardnú prevádzku autobusových liniek na Rastislavovej ulici.
V nadchádzajúcom týždni budú v Košickom kraji prebiehať plánované odstávky elektriny v zmenšenom rozsahu. Upozorňujeme obyvateľov dotknutých lokalít, aby svoje aktivity prispôsobili dočasnému prerušeniu dodávky.


