Nesprávne parkovanie je pre záchranné zložky stále veľkým problémom
Mestská polícia mesta Košice zo stanice Západ realizovala v spolupráci s Hasičským a záchranným zborom v Košiciach akciu v rámci projektu s názvom “Bezpečná Terasa 2020”. Cieľom tejto akcie bolo zabezpečiť prejazdnosť cestných komunikácií na sídlisku.
V rámci akcie sa príslušníci Mestskej polície a Hasičského a záchranného zboru zamerali na ulice Idanská, Ružová, Muškátová, Matuškova, Narcisová a Jazmínová. “Počas kontroly na týchto uliciach zistili celkom osem priestupkov proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, ktoré boli zapríčinené odstavenými motorovými vozidlami,” informovala Mestská polícia na sociálnej sieti.
Nesprávne odstavené motorové vozidlá bránili v prejazdnosti vozidiel záchranných zložiek. Majiteľov týchto vozidiel bude riešiť Mestská polícia, ktorá ďalej uviedla, že došlo aj k návrhu osadenia dopravných značiek. Osadenie by malo zabezpečiť bezproblémový prejazd záchranných zložiek na miestach, ktoré sú problematické.
Galéria
Prejazdnosť je dôležitá
Prejazdnosť cestných komunikácií je veľmi dôležitá z hľadiska ochrany života, zdravia a majetku v prípade vzniku mimoriadnych udalostí. K vykonávaniu podobných akcií by malo zo strany Mestskej polície a Hasičského a záchranného zboru dochádzať aj v budúcnosti. Cieľom týchto akcií je zabezpečiť nielen bezpečnú prejazdnosť komunikácií, ale aj chrániť tým životy, zdravie a majetok občanov mesta Košice.
Mohlo by vás zaujímať: Nesprávne parkovanie predstavuje aj problém pri zbere a odvoze odpadov
Ako správne parkovať?
Vodiči by pri parkovaní svojho vozidla mali myslieť predovšetkým na ohľaduplné a správne parkovanie. Ako také parkovanie vyzerá? Podľa možností by sa vodiči mali snažiť parkovať v jednom jazdnom pruhu. V prípade parkovania v oboch jazdných pruhoch, by mali vodiči myslieť na vzdialenosť 3 metrov, aby v prípade potreby nebránili prejazdu hasičov. V prípade, že pôjde o život, svoje vozidlo už preparkovať nestihnú.
Vodiči by sa taktiež mali vyhnúť parkovaniu pred vchodom do bytového domu, či v blízkosti uzáverov podzemných a nadzemných hydrantov. Myslite aj na to, že by ste nemali parkovať ani na nástupných plochách pre hasičské vozidlá a na komunikáciách k nim. Ak sa rozhodnete zaparkovať svoje vozidlo v zákrutách, zabezpečená šírka cestnej komunikácie by mala byť minimálne 4 metre.




(ZL)
Odporúčané články
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.
Košice v roku 2025 dominovali v prestížnych celoslovenských architektonických súťažiach. Po troch cenách zo Stavby roka si odniesli ďalšie ocenenia zo súťaže CING – Cena Inžinierskej komory vo výstavbe. Z ôsmich nominovaných stavieb z metropoly východu zaujala odbornú porotu a verejnosť Košická futbalová aréna, Spievajúca fontána a bytový dom na Hrbovej ulici.

