Počet zranení po odstránení bočných sedadiel v autobusoch MHD klesol
Počet zranení v autobusoch košickej mestskej hromadnej dopravy (MHD) po demontovaní bočných sklopných sedadiel výrazne klesol. Pre TASR to povedala hovorkyňa Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) Vladimíra Petrušová.
DPMK vlani demontoval 331 takýchto sedadiel, a to vo všetkých autobusoch značky SOR vyrobených v rokoch 2013 až 2017. Dôvodom bolo zvýšenie bezpečnosti prepravovaných cestujúcich. Sklopné sedadlá umiestnené pozdĺžne na ľavej bočnici karosérie boli podľa nej prídavnými sedadlami, ktoré neboli uvedené v technickom preukaze vozidla, namontoval ich výrobca autobusov. Ich výhodou bolo, že zvyšovali počet sediacich cestujúcich. Nedisponovali však žiadnym zádržným systémom, ako bezpečnostné pásy či prídržné rukoväte, a evidovali na ne niekoľko sťažností.
„Počas kolíznych situácií v premávke, respektíve v prípade nutnosti prudšieho pribrzdenia vozidla dochádzalo k pádu cestujúcich z uvedených sedadiel,“ povedala. Od roku 2018 do vlaňajšieho septembra zaznamenali 74 nehôd so zranením, ku ktorým došlo prevažne na bočných sedadlách. Odkedy ich odstránili, podľa nej sa počet zranení výrazne znížil.
Úpravy uvedených sedadiel, prípadne okolitého priestoru namiesto ich demontáže by podľa Petrušovej predstavovali zásah do konštrukcie vozidla, respektíve jeho typového schválenia, čo nie je v kompetencii DPMK. Demontované sedadlá v súčasnosti využívajú ako náhradu za poškodené. Odstránenie sklopných bočných sedadiel podľa jej slov umožnilo aj zvýšenie počtu možných prepravovaných kočiarov, respektíve invalidných vozíkov.
Zdroj: (TASR, sem tur)
Odporúčané články
Východoslovenský ústav srdcových a cievnych chorôb (VÚSCH), a. s., Košice odlieči vďaka navýšeniu finančného objemu v mesiacoch november a december viac poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP). Znížia sa tak ich počty na čakacej listine na plánovaný výkon. Kapacitné aj personálne možnosti ústavu to umožňujú, preto ide o významný krok v prospech poistencov najväčšej zdravotnej poisťovne.
Ako sme v našom denníku informovali koncom júna tohto roka, leto prinieslo do Košíc novú vlnu diskusií o urbanizme centra. Na rohu Južnej triedy a Námestia osloboditeľov plánuje developer Cresco Real Estate polyfunkčný dom s apartmánmi, parkovaním a verejným priestorom. Občiansku petíciu proti výstavbe vzal magistrát na vedomie a ním zriadená pracovná skupina rokuje o požiadavkách verejnosti. Za plechovým plotom pred hotelom Centrum zároveň prebehol archeologický prieskum.
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.


