Sú v škôlkach bubáci? S adaptáciou na materskú školu pomôže nová publikácia
Prvé dni a týždne v materskej škole zvyknú byť náročné a často ich sprevádza plač a krik. Zvládnuť toto zložité obdobie pomôže pedagógom aj rodičom nová príručka s názvom „Sú v škôlkach bubáci?“. Distribuovať sa bude medzi materské školy, stredné odborné školy pedagogické či študentov pedagogiky, pre širšiu verejnosť bude k dispozícii aj v elektronickej podobe.

Knižka prináša osvedčené metódy na vytvorenie rešpektujúceho a podporného prostredia, ktoré môžu byť užitočné pre pedagógov akejkoľvek materskej či základnej školy. Publikáciu „Sú v škôlkach bubáci?“ vytvorili odborníčky z INO Teamu, ktorý zastrešuje Občianske združenie MŠ S láskou v Košiciach. Autorkami jednotlivých kapitol sú Montessori pedagogička Mária Tomaszová, psychologička Saskia Kováčová, arteterapeutka Linda Van Dalen, tanečno-pohybová terapeutka Zuzana Románová a špeciálna pedagogička Jana Mihóková. Pedagogickú oblasť odborne pokryla Lucia Baltová.
Rešpektujúci a láskavý prístup k výchove a vzdelávaniu
Autorky veria v aktívny, rešpektujúci a láskavý prístup k výchove a vzdelávaniu, čo preniesli aj do tejto odbornej, no zároveň hravej knižky. Nájdete v nej stratégie podpory adaptácie, ktoré môžu rodičia a učitelia využiť na uľahčenie adaptačného procesu. Od hier a aktivít, ktoré podporujú socializáciu v materskej škole, až po techniky na zníženie stresu a strachu z nového prostredia, užitočné tipy a praktické rady.
Publikáciu pokrstila spolu so škôlkarmi odborníčka v oblasti predprimárneho vzdelávania Eva Sobinkovičová zdvorilostnými frázami, ktorých silu podporil zvuk zvončekov, a symbolickými drevenými srdiečkami. Zaželala jej, aby šírila medzi pedagógmi veľa láskavosti a v škôlkach medzi deťmi veľa zdvorilosti.
Bezproblémovejšia adaptácia a inklúzia
„Podľa mňa je to krásna brožúrka. Som nesmierne vďačná a verím, že sa ju podarí posunúť do mnohých materských i základných škôl. Mala som veľký sen Montessori škôlky, ktorú budem kreovať s učiteľkami, deťmi a rodičmi. Vždy som snívala o tom, aby bola škôlka rešpektujúca,“ uviedla Montessori pedagogička Mária Tomaszová.
„Deti v škôlke vedieme k rešpektu k sebe samému ale aj k rešpektovaniu kamarátov, učiteľov či svojho okolia. Dovoľujeme im prežívať emócie, lebo je v poriadku byť nahnevaný, ale zároveň dávame láskavé no pevné hranice, lebo nie je vôbec v poriadku udrieť kamaráta, ak sa naňho hnevám. Táto príručka je o spoznávaní sa s rešpektom a citlivo, je o zdvorilosti k sebe navzájom. Verím, že pomôže k bezproblémovejšej adaptácii a inklúzii,“ dodala na záver.
Vznik publikácie podporila Nadácia Pontis v rámci projektu „VZDELÁVACÍ INO Team – startup v oblasti vzdelávania“.
Galéria



Zdroj:(TS)
Odporúčané články

Polícia vyhlásila pátranie po Jozefovi R., ktorý je od 10. februára 2025 nezvestný. Pátranie vedie Okresné riaditeľstvo Policajného zboru v Košiciach.

V novembri a decembri 2024 sa konala na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (UPJŠ) zbierka vosku určená na pomoc obyvateľom Ukrajiny, ktorých postihol vojenský konflikt. Vďaka štedrosti zamestnancov, študentov a ďalších darcov sa podarilo vyzbierať viac ako 170 kilogramov vosku.

Už tento piatok sa pre vyše 17 000 žiakov základných škôl v meste skončí prvý polrok školského roka 2024/25. Žiaci si v ten deň prevezmú od svojich triednych učiteľov aj výpis klasifikácie prospechu a správania žiaka, ktorý nahradil klasické polročné vysvedčenie.