V Košiciach sa bude podávať Polievka sv. Alžbety na podporu charity
Polievka sv. Alžbety aj tento rok pomôže ľuďom v ťažkých životných situáciách. Dobrovoľná zbierka je súčasťou Festivalu sakrálneho umenia. Ako informovalo mesto Košice, podujatie sa začne v piatok 15. novembra o 13:00, na Alžbetinej ulici pred Dómom sv. Alžbety.

Predávať sa bude šošovicová polievka, výťažok z charitatívnej akcie poputuje dvom organizáciám, a to Spoločnosti priateľov detí z detských domovov Úsmev ako dar a Nadácii DEDO, ktorá pomáha ľuďom bez domova. „Táto charitatívna akcia je inšpirovaná životom svätej Alžbety Uhorskej, patrónky nášho mesta, ktorá sa celý život venovala pomoci chudobným a trpiacim. Podujatie má za cieľ pripomenúť si jej odkaz a zároveň podporiť tých, ktorí to najviac potrebujú,” uvádza samospráva.
Mesto dodalo, že dobročinné posolstvo Polievky sv. Alžbety podporia poslanci mesta, zamestnanectvo mestského magistrátu, ale aj mestské podniky a inštitúcie. Polievku bude tentokrát pripravovať Konrad Schönfeld, a to v spolupráci s vedením metropoly východu. „Za podporu Polievky sv. Alžbety ďakujeme spoločnostiam Vamex, Metro, Mestské lesy, Správa mestskej zelene v Košiciach, Dopravný podnik mesta Košice a Východodoslovenská vodárenská spoločnosť, ktoré poskytli suroviny, energie a služby potrebné na prípravu a podávanie polievky. Podujatie podporil aj U. S. Steel Košice,” uviedlo mesto Košice.
Zdroj:(SITA,kl)
Odporúčané články

V sobotu 21. júna 2025 krátko po 14:30 hod. zasahovali košickí hasiči pri požiari osobného auta na Berlínskej ulici. Na miesto boli vyslaní štyria príslušníci Hasičského a záchranného zboru s jedným kusom hasičskej techniky.

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) informoval, že od pondelka 16. júna 2025 prechádzajú električky v pracovných dňoch na prázdninový režim.

V Košickej futbalovej aréne (KFA) sa budú v dňoch 12., 15., 18. a 25. júna 2025 konať futbalové zápasy ME vo futbale do 21 rokov; 12. júna od 18:00 do 24:00 hod. a v dňoch 15. a 18. júna od 15:00 do 22:00 hod. preto dôjde k niekoľkým zmenám v organizácii MHD.