MÉDIÁ: RVR uložila pokuty staniciam Wau, Markíza a Jednotka
Bratislava 9. septembra (TASR) – Súkromné televízie Wau, Markíza a verejnoprávna Jednotka boli potrestané za svoje vysielanie finančnými sankciami. O ich uložení rozhodla na svojom dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR).
Vysielateľ stanice Wau bude musieť zaplatiť pokutu 5000 eur, pretože neoznačil program Plastický chirurg z Beverly Hills, odvysielaný 19. februára o 12.33 h ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov. Program pritom obsahoval zobrazenie erotických pomôcok alebo erotických scén, vysvetlil riaditeľ kancelárie RVR Ľuboš Kukliš.
Vysielateľ Markízy dostal pokutu 3500 eur, pretože zreteľne neoddelil reklamu v Predpovedi počasia odvysielanej 29. apríla. Pokutu vo výške 3319 eur dostal Rozhlas a televízia Slovenska v súvislosti s reklamou počas priameho prenosu hokejového zápasu Slovensko – Taliansko odvysielaného 17. apríla.
Zákon umožňuje zaradiť reklamu iba medzi jednotlivé časti alebo počas prestávok prenosu. RTVS však odvysielala reklamný šot 12 sekúnd po pokračovaní podujatia, odôvodnil riaditeľ kancelárie RVR.
kos ed
Odporúčané články
Počas stredy 17. decembra bude na Kavečianskej ceste v Košiciach obnovená obojsmerná premávka. Z „esíčka“ tiež bude odstránená svetelná signalizácia. Na sociálnej sieti o tom informuje mesto Košice, ako objasnilo, súvisí to s prestávkou v stavebných prácach počas zimných mesiacov.
Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky (IVP) rastie počet neodborne vyučovaných hodín fyziky a informatiky, pričom v rámci Slovenska sú problémy aj s technickou, etickou výchovou a občianskou náukou. IVP uvádza, že pri každom z týchto predmetov viac ako 30 percent hodín odučí nekvalifikovaný učiteľ. Zaujímalo nás, ako sú na tom s počtom kvalifikovaných učiteľov základné a stredné školy v Košiciach. Otázky sme adresovali učiteľom ZŠ a SŠ, Magistrátu mesta Košice aj Košickému samosprávnemu kraju.
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.