ŠKOLSTVO: Na odbornú prax v Kia Motors Slovakia nastúpilo 73 študentov
Teplička nad Váhom 25. septembra (TASR) – Na odbornú prax do výrobného závodu Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom nastúpilo v tomto školskom roku 73 študentov zo stredných škôl s technickým zameraním a v rámci štipendijného programu pracujú v závode štyria stredoškolskí a traja vysokoškolskí študenti. Teoretické vedomosti prehlbujú podľa špecialistky oddelenia ľudských zdrojov spoločnosti Kia Motors Slovakia Žanety Luptovcovej predovšetkým v motorárni, montážnej hale, na oddeleniach údržby a kvality. “Pokladáme za veľmi dôležité, aby študenti technických odborov mali možnosť pracovať s najmodernejšími technológiami a vedomosti nadobudnuté v škole si tak mohli overiť a zužitkovať v praxi. Odborný výcvik v našom závode tak pre nich predstavuje jedinečnú príležitosť,” povedala Luptovcová. Možnosť vyskúšať si v praxi výrobného podniku teoretické poznatky zo školy ocenil študent Strednej odbornej školy (SOŠ) strojníckej v Kysuckom Novom Meste Lukáš Máček. “Je to lepšie, ako keby sme boli len na školských dielňach, pretože tam človek nemá možnosť vidieť proces výroby a nové technológie, s ktorými sa na praxi učíme pracovať. Som tu druhý rok a dá sa povedať, že už pracujem ako normálny operátor. S prácou som veľmi spokojný, kolektív je fajn, pracujem v tom, čo aj študujem. Tento rok som využil možnosť zobrať štipendium pre stredné školy, aj som ho dostal. Tak ja už tu mám prácu viac-menej na jeden rok istú,” uviedol Máček. “SOŠ strojnícka v Kysuckom Novom Meste spolupracuje so závodom Kia Motors Slovakia už niekoľko rokov a naši študenti priamo vo Vzdelávacom stredisku spoločnosti v Gbeľanoch absolvujú maturitné aj záverečné skúšky za účasti zástupcu firmy. To, že majú študenti možnosť praxovať v spoločnosti Kia Motors Slovakia je výhodou pre obe strany. Závod má príležitosť vybrať si do budúcna tých najlepších,” zdôraznil majster odbornej výchovy na Strednej odbornej škole strojníckej v Kysuckom Novom Meste Viliam Knapec. Spoločnosť Kia Motors Slovakia spolupracuje so strednými odbornými školami a univerzitami už od roku 2005. “Závod pomáha školám a univerzitám zvyšovať úroveň praktickej výučby a prípravy študentov pre prax viacerými spôsobmi. Spoločnosť Kia doposiaľ školám darovala 99 vozidiel, 69 motorov, 79 rôznych automobilových komponentov a 5 diagnostických prístrojov na vzdelávacie účely. Pre študentov škôl s technickým zameraním pravidelne organizujeme prehliadky závodu. V roku 2014 výrobné haly navštívilo už viac ako 2600 študentov v sprievode pedagógov. Závod Kia so študentmi spolupracuje aj pri písaní bakalárskych a diplomových prác,” doplnila Luptovcová. Kia Motors Slovakia je prvý výrobný závod spoločnosti Kia Motors Corporation v Európe. Vybudovali ho v rokoch 2004 až 2006. Výrobu automobilov, ako aj motorov pre osobné autá spustili v decembri 2006. Kia na Slovensku v súčasnosti zamestnáva približne 3800 ľudí. Vyrába automobil Kia cee’d v troch karosárskych úpravách – päťdverový cee’d, Sportswagon, trojdverový pro_cee’d, športovo-úžitkový model Kia Sportage, rodinné MPV Kia Venga a od mája 2013 aj vysokovýkonnú verziu modelu Kia cee’d v trojdverovom (pro_cee’d GT) a päťdverovom (cee’d GT) prevedení. Od začiatku sériovej výroby opustilo brány závodu už viac ako 1,83 milióna vozidiel. UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukové záznamy a fotoreportáž. mj pop
Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
Ustanovuje základný úväzok novej kategórie pedagogických zamestnancov – kandidátov. Cieľom schváleného návrhu je aj vymedziť, že základný úväzok riaditeľa „manažéra“ sa neustanovuje.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.