ZDRAVIE: Na pomoc ľuďom s Alzheimerovou chorobu vyhlásili zbierku
Bratislava 6. septembra (TASR) – Nadácia MEMORY, ktorá pomáha ľuďom s Alzheimerovou chorobou, vyhlasuje verejnú zbierku. Z peňazí, ktoré vyzbiera, chce dobudovať MEMORY park pri svojom centre v Bratislave. Zbierka potrvá do 30. júna 2015. Informovala o tom správkyňa nadácie Alžbeta Veselá.
“Alzheimerova choroba postihuje schopnosť pamätať si a schopnosť orientovať sa v priestore, čase, osobách alebo situáciách. Postihnutí sú odkázaní na starostlivosť iných a veľká záťaž je na rodinách a príbuzných, ktorí vyžadujú adekvátnu pomoc,” povedala psychiatrička centra Viera Albertyová. Priblížila, že čím skôr sa na chorobu príde, tým viac možno predĺžiť sebestačnosť pacienta.
Alzheimerova choroba je podľa nadácie po rakovine druhým najobávanejším ochorením na svete. Bojí sa jej takmer štvrtina ľudí. Upozorňuje, že 37 percent ľudí sa nesprávne domnieva, že Alzheimerova choroba ich ohrozuje len vtedy, keď sa vyskytne u nich v rodine.
Do zbierky možno prispieť cez SMS na číslo 877 v tvare DMS MEMORY. Cena darcovskej SMS je dve eurá.
dra pop
Odporúčané články
Štát, mestá aj obce obstarávajú od minulého leta výrazne menej transparentne. Počet súťaží na bežné tovary a služby klesol na tretinu oproti počtu spred augusta 2024. Dôvodom sú zmeny, ktoré pre verejné obstarávanie presadil vtedajší minister investícií Richard Raši (Hlas-SD). Uviedla to Nadácia Zastavme korupciu s tým, že na tieto riziká už vtedy upozorňovala. Po roku zanalyzovala spolu s kanceláriou AGM Partners zmeny v nákupoch. Výsledky podľa nadácie nepotešia najmä v čase konsolidácie, kde sa ráta každé euro.
Verejné korčuľovanie v Košiciach začína svoju zimnú sezónu a na výber je v meste hneď niekoľko možností. Prinášame prehľad, kde si môžete obuť korčule – či už hľadáte romantické klzisko pod holým nebom (Alejová, Mestský park), alebo preferujete krytú arénu. V článku prinášame rozpis platný na túto zimnú sezónu.
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.