Súťaž o revitalizáciu Mlynského náhonu už pozná svojho víťaza
Porotu najviac oslovil návrh architektonickej skupiny Tomáša Hanáčka z Bratislavy. Víťazný projekt rieši najproblematickejšie miesto náhonu „zhybku“ pri Rokoku formou kruhovej lávky. Gorkého ulica sa zúži o jeden jazdný pruh, do budúcna architekti rátajú s predĺžením náhonu pred Jumbo centrom.
Návrh skupiny architektov Tomáš Hanáček, Katarína Fejo a Katarína Gloneková je ambiciózny, ale zároveň rešpektuje princíp realizovateľnosti vrátane možnosti etapovitej realizácie.
Zachovali princíp živej rieky
Porotu zaujal najmä atraktívne spracovaný námet na riešenie „zhybky“ pri Rokoku, ktorá predstavuje najproblematickejšie miesto vodného toku. Mala by mať formu kruhovej lávky, ktorá prináša výrazný identifikačný znak pre celý projekt.
Prepracovaný je aj prístup k riešeniu vodného toku v súlade s princípmi „živej rieky“ a najvyššou mierou možnej podpory biodiverzity a prirodzených procesov. Projekt prihliada aj na požiadavku tvorby miesta pre rekreačné aktivity obyvateľstva. Projekt myslí aj na mestský pohyb peších a cyklistov. Náhon by mal slúžiť aj pre vodné športy, ako člnkovanie.
[ad][/ad]Námestie namiesto parkoviska
Architekti tiež navrhli venózny vodný systém pre mesto v roku 2040, ktorý sa viaže na historickú vodnú sieť rieky Hornád. Projekt ráta so zmenou organizácie dopravy, zrušením komunikácie pred Jumbo centrom (časť ulice Tyršovo nábrežie), kde by sa mal Mlynský náhon predĺžiť. Parkovisko pred Jumbo centrom nahradí námestie na vode.
Košičania poslední
V septembri vybrala odborná porota päť najlepších projektov z 15 prihlásených účastníkov. Finálne návrhy prestavili nakoniec štyri z nich, jedna skupina zo súťaže odstúpila. Druhý najlepší projekt bol z dielne IMG+ z Rotterdamu, po ktorom nasledoval 2M ateliér architektúry z Bratislavy a ako posledná skončila košická DOXA. Víťazný návrh získa odmenu takmer 50-tisíc eur, ostatní traja účastníci za vypracovanie návrhov dostanú po 4-tisíc eur. Samotná stavba by mala byť realizovaná v roku 2021 s investičnými nákladmi 1,9 milióna eur.
Ostatné architektonické návrhy z druhej etapy súťaže si môžete pozrieť tu: https://mlynskynahon.sk/vyhodnotenie-druhej-etapy-sutaze/
[ad2][/ad2]Foto: vizualizácie Tomáš Hanáček
Odporúčané články
V sobotu 27. apríla sa Košičania budú môcť previezť historickými električkami T1 a T2. Ako informoval Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), táto kyvadlová doprava bude premávať na trase linky číslo 2, teda medzi Havlíčkovou a Staničným námestím.
Tohtoročná sezóna zámorskej NHL sa v noci z utorka (16. 4.) na stredu (17. 4.) skončila pre viacero tímov vrátane Montrealu Canadiens. Pre Juraja Slafkovského tak skončila klubová sezóna a stal sa voľným pre potreby reprezentácie pred blížiacimi sa MS v hokeji v Česku.
Výrazné zmeny nastali v slovenskej politike počas posledných hodín, keď Peter Pellegrini, novozvolený prezident Slovenskej republiky, uznal, že odo dňa svojho zvolenia viac nemôže vykonávať funkciu poslanca Národnej rady Slovenskej republiky ani predsedu parlamentu.