Ťažký mramor v sedemmetrovej hĺbke studničky
Pracovníci Bytového podniku (BPMK) začali v pondelok s opravou poškodenej studničky na Hlavnej ulici. Tú zrovnal so zemou nepozorný vodič dodávky minulú stredu v ranných hodinách. Poškodené bolo obloženie studne i kovaná mreža.
„Najprv musíme vybrať kus ťažkého mramoru, ktorý skončil v sedemmetrovej hĺbke. S tým bude najviac roboty,“ povedali pracovníci BPMK, ktorí na mieste robia opravu historickej studne. Kamenná vrchná časť bola úplne rozbitá a musí byť celá vymenená.
„Nahradíme ju, ale pevnejším materiálom, aspoň ako-tak odolným proti silnejším nárazom. Použije sa iný druh kameňa. S opravou by sme mali byť hotoví do konca týždňa,“ uviedol jeden z robotníkov.

Podobná situácia sa stala koncom júla minulého roku, keď do historickej studne blízko súsošia Immaculata takisto vrazil vodič motorového vozidla.
[ad][/ad]Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Vo Washingtone sa údajne objavuje myšlienka založenia novej skupiny „Core 5“, ktorá by zahŕňala USA, Čínu, Rusko, Indiu a Japonsko. Ako referuje web Politico, takýto koncept by priniesol výrazný kontrast k existujúcej skupine G7 a zároveň by zblížil tradičných rivalov.