Tendre na obnovu tratí na východe sa predlžujú, ŽSR znovu posunuli lehoty na ponuky
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) opäť predĺžili lehotu na predkladanie a otváranie ponúk v tendroch na obnovenie infraštruktúry na Zemplíne a pod Tatrami za stovky miliónov eur. Vo verejnej súťaži na elektrifikáciu a súvisiace rekonštrukcie trate Bánovce nad Ondavou – Humenné skoro za 171 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH), vyhlásenej koncom júla, je najnovší termín na ponuky 25. októbra. Podľa informácií vo Vestníku verejného obstarávania je to už tretia lehota na predkladanie a otváranie ponúk v tendri, pôvodná bola 7. októbra.
Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry na základe údajov v dokumentoch zákazky viackrát zmenil a aktualizoval podmienky v súťažných podkladoch. Investíciu na elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné v dĺžke 33,5 kilometra plánuje realizovať za 810 dní, teda 27 mesiacov, financovať ju bude z prostriedkov Európskej únie v rámci Plánu obnovy a odolnosti. Projekt zahŕňa vyhotovenie projektovej dokumentácie, vrátane zabezpečenia súvisiacej inžinierskej činnosti, stavebné práce pri komplexnej rekonštrukcii železničného zvršku na koľaji č. 1 na úseku Bánovce nad Ondavou – Strážske, na novom staničnom zabezpečovacom zariadení v stanici Michalovce a samotnú elektrifikáciu celej trate Bánovce nad Ondavou – Humenné.
Vo verejnej súťaži na modernizáciu traťového úseku Poprad Tatry – Vydrník v dĺžke vyše 14 kilometrov a za odhadované náklady takmer 221 miliónov eur bez DPH železničiari posunuli lehotu na ponuky najnovšie na 26. októbra. Pôvodný termín 26. septembra zmenili tretíkrát, aj toto verejné obstarávanie vyhlásili v závere júla, zverejnené bolo podobne začiatkom augusta. Viackrát vysvetľovali otázky záujemcov, menili a dopĺňali obsah súťažných podkladov.
Modernizácia úseku Poprad Tatry – Vydrník je časťou plánovanej rekonštrukcie úseku Poprad Tatry – Krompachy v rámci postupnej modernizácie železničnej trate Žilina – Košice. ŽSR budú projekt financovať zo zdrojov EÚ cez Plán obnovy a odolnosti, stavebné práce by mali trvať zhruba tisíc dní, teda 33 mesiacov. Prestavba úseku umožní zvýšiť rýchlosť zo súčasných 80 až 110 kilometrov na 160 kilometrov za hodinu. Súčasťou zákazky sú dve opcie na súvisiace práce. Jedna je zameraná na rozšírenie cesty I/66 v Poprade na štvorpruhovú komunikáciu aj pod železničným mostom, druhá sa týka prebudovania súčasného mosta na košickom zhlaví v železničnej stanici Poprad – Tatry tak, aby umožnil vybudovanie výhľadovej komunikácie, ktorá popod koľajisko stanice spojí centrum mesta s územím za stanicou.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Dobrá správa pre vodičov v Košiciach! Na Ceste na Bankov, ktorá bola v uplynulých mesiacoch čiastočne uzavretá kvôli stavebným prácam, sa včera popoludní obnovila obojsmerná premávka.
Knižnica pre mládež mesta Košice v novembri spustila komunitný projekt Rozmanitosť ľudskosti 2024. Cieľom je podporiť a povzbudiť k čítaniu aj deti s poruchami učenia či čítania.
Košičania si zatiaľ za odpad priplácať nebudú. Poslanci mestského zastupiteľstva zmenu príslušného všeobecne záväzného nariadenia neschválili, napriek tomu, že hlasovali tajne. Poplatok na osobu za kalendárny rok mal podľa návrhu stúpnuť zo súčasných 57 eur na 65 eur.