TOP podujatia v Košickom kraji navštívilo bezmála stotisíc ľudí
Tohtoročný výber najlepších podujatí podporovaných Košickým samosprávnym krajom si vychutalo spolu 99 300 návštevníkov. Priemerná návštevnosť jedného TOP podujatia medziročne stúpla takmer o polovicu.
Obľúbené podujatia programu Košického samosprávneho kraja (KSK) Terra Incognita tohto roku znova primäli cestovať na zaujímavé miesta v Košickom kraji desiatky tisíc ľudí. Osem podporených podujatí od mája do októbra navštívilo dovedna 99 300 ľudí.
Každé z nich sa vyznačovalo žánrovou i dramaturgickou originalitou a autentickosťou miesta, na ktorom sa konalo.
[ad][/ad]Veteráni, fajnoty i furmanské preteky
V roku 2019 tvorilo bonboniéru najatraktívnejších podujatí v kraji spoznávanie vína od malohorešských producentov – Vôňa agátu, zážitkový deň pri Vinianskom jazere spojený s tradíciami svätojánskej noci – Jánske ohne nad Šíravou, Festival Živé sochy v Spišskej Novej Vsi či stretnutie motoristických veteránov Zemplín Veterán Rallye.
V auguste to boli obľúbené Krásnohorské hradné hry, oslava furmanstva v Sobraneckých kúpeľoch – Furmanské preteky, cyklistické a bežecké preteky uprostred tokajských vinohradov – Tour de Tokaj a najväčší gurmánsky festival na východnom Slovensku – Margecianske fajnoty.
Osmička podujatí získala od kraja finančnú podporu spolu vo výške 45-tisíc eur, ďalších približne 35-tisíc vo forme marketingu poskytovaného krajskou organizáciou cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KRT).
Obľúbenosť u návštevníkov
Výraznú podporu od KSK získali aj Košické letecké dni, ktoré si začiatkom septembra vychutnalo ďalších 17 500 návštevníkov.
„Všetky tieto podujatia vytvorili zaujímavú a atraktívnu mozaiku, vďaka ktorej sme ešte viac rozhýbali domáci cestovný ruch obyvateľov nášho kraja. Zároveň viaceré z nich pritiahli aj návštevníkov z iných regiónov Slovenska a boli skvelou reklamou pre Košický kraj. Teší nás aj to, že takmer všetky TOP podujatia navštívilo tento rok viac ľudí, ako vlani, čo svedčí o ich dobrej organizácii a obľúbenosti u návštevníkov. V podpore schopných organizátorov takýchto podujatí budeme pokračovať aj v roku 2020, samozrejme, opäť s vyššími nárokmi na dramaturgiu a kvalitu,“ povedal predseda KSK Rastislav Trnka.

Prínos pre cestovný ruch
Kým v roku 2018 navštívilo jedno TOP podujatie v priemere 8 825 návštevníkov, v tomto roku to bolo už 12 412 ľudí.
„Rastúca obľúbenosť podujatí nám robí radosť a sme hrdí na všetkých organizátorov, ale aj ich partnerov, s ktorými dokážu úroveň týchto akcií posúvať z roka na rok na vyššie. Práve neustály kvalitatívny posun, sledovanie prínosu pre domáci cestovný ruch a tlak na zvyšovanie profesionality pri organizovaní je, spolu s kreatívnym marketingom, naším hlavným vkladom. Je skvelé, že tieto podujatia sa rozrastajú a okrem samotného programu pripravujú pre návštevníkov napríklad výlety k atraktivitám v okolí a ďalšiu ponuku,“ doplnila výkonná riaditeľka KRT Lenka Vargová Jurková.
• Vôňa agátu 4-tisíc,
• Jánske ohne nad Šíravou 6-tisíc,
• Festival Živé sochy 30-tisíc,
• Zemplín Veteran Rallye 25-tisíc,
• Krásnohorské hradné hry 5 500,
• Furmanské preteky 8 700,
• Tour de Tokaj 1 100,
• Margecianske fajnoty 19-tisíc.
Zdroj: Košice Región Turizmus
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Mesto ponúka svojim dlžníkom zbaviť sa dlhov, pričom do konca roka okrem dlžnej sumy zaplatia pokutu iba 5 eur. V priebehu tohto roka prišlo s viacerými zmenami týkajúcimi sa daní a miestnych poplatkov. V uplynulých mesiacoch začalo s využívaním moderných technológií, smart riešení a automatizovaným prístupom k databázam z Registra fyzických osôb, ktoré doposiaľ nemalo k dispozícii. Tieto nástroje mu umožnili efektívnejšie identifikovať obyvateľov, ktorí si neplnili svoju povinnosť a vyhýbali sa plateniu miestnych daní a poplatkov.
Predvianočné obdobie v meste často pripomína nekonečný kolotoč nákupov. Ale stačí sa na chvíľu zastaviť a zistiť, že dôležité veci máme úplne inde než v regáloch obchodov. Hoci sú výklady plné lákavých ponúk, Košičania majú o ideálnom darčeku celkom inú predstavu. Ukazuje sa, že pre väčšinu z nás sú tie najvzácnejšie veci také, ktoré sa pod stromček do baliaceho papiera zabaliť nedajú.
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.