Trnka chce byť predsedom KSK
Známy je aj druhý kandidát na post predsedu Košického samosprávneho kraja. Rastislav Trnka spojil viaceré pravicové strany a na jeseň sa postaví do ringu s Richardom Rašim.
Rastislav Trnka pôsobí ako poslanec samosprávneho kraja aj v miestnom zastupiteľstve Staré Mesto. „Je čas zmeniť smer. Rozhodol som sa s plnou vážnosťou a zodpovednosťou prijať neľahkú úlohu. Ľudia si zaslúžia lepšie riešenia,“ uviedol Rastislav Trnka. Tvrdí, že je čas robiť politiku na župe lepšie, poctivejšie, s reálnymi riešeniami, bez kradnutia a rodinkárstva.
[article slug=”trnka-po-rasim-dalsim-kandidatom”][/article]Podporu našiel v stranách OĽaNO-NOVA, SaS, Šanca a u Zsolta Simona. „Rokujeme ešte s ďalšími stranami,“ podotkol R. Trnka. Ide o KDH a Sme Rodina – Boris Kollár.
Rastislav Trnka predstavil svoj tím. Tvoria ho: zakladateľ IT firmy Jozef Ondáš, zodpovedný za ekonomické otázky a zamestnanosť, Oto Žarnay bude viesť pracovnú skupinu pre školstvo, Vlado Ledecký bude mať na starosti rómsku problematiku po vzore Spišského Hrhova, kde je starostom.
„Uvažoval som o možnej kandidatúre, no po odchode zo strany OĽaNO-NOVA som svoj zámer prehodnotil,“ uviedol Oto Žarnay a nevyjadril sa ani, či bude kandidovať za župného poslanca.
Kampaň bude prebiehať navštevovaním jednotlivých regiónov. Rastislav Trnka založil transparentný účet, pričom náklady na kampaň vyčíslil na 250-tisíc eur.
Odporúčané články
Návrh nariadenia vlády Slovenskej republiky, ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, vláda v stredu 3. decembra schválila. Ministerstvo hospodárstva SR, ktoré tento návrh pripravilo, uvádza, že cieľom návrhu nariadenia je nielen ustanoviť sumy adresnej energopomoci, ale upraviť všetky potrebné aspekty pre jej úspešné poskytovanie.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Vláda v stredu schválila návrh zákona, ktorého hlavným cieľom je zosúladiť slovenskú legislatívu s európskou smernicou o transparentnosti odmeňovania a posilniť tak zásadu rovnakého odmeňovania žien a mužov za rovnakú prácu alebo prácu rovnakej hodnoty. Nový zákon má transponovať do právneho poriadku Európsku smernicu (EÚ) 2023/970 z 10. mája 2023, ktorej transpozičná lehota uplynie do 7. júna 2026.