V DPMK chýbajú vodiči autobusov
Nedostatok vodičov autobusov núti dopravný podnik meniť harmonogram dopravy už od 1. júna. Zavádza osobitný predprázdninový režim mestskej hromadnej dopravy.
Dopravný podnik má problém s nedostatkom kvalifikovaných profesionálnych vodičov. „V kombinácii s väčším počtom vodičov, ktorí sú práceneschopní, sa tento vážny problém začal prejavovať už aj pri každodennej výprave mestskej hromadnej dopravy,“ informovala Michaela Karaffová, hovorkyňa dopravného podniku. Pripustila, že jedným z riešení je zavedenie osobitného predprázdninového režimu verejnej dopravy.
„V termíne od 1. do 30. júna budú autobusové linky 10, 12, 15, 16, 18, 19, 27, 29, 34, 36, 51, 54, 55, 71, 72, premávať v osobitnom predprázdninovom režime. Pre uvedené linky budú vydané nové cestovné poriadky. Zverejnené budú na zastávkach MHD a cestujúci ich nájdu aj na webovej stránke dopravného podniku,“ informovala M. Karaffová.
[article slug=”nedostatok-soferov-je-kriticky-od-pondelka-dpmk-obmedzi-vacsinu-liniek”][/article]Za posledné obdobie ukončilo v DPMK pracovný pomer 62 vodičov autobusov. „Na trhu práce nie sú takmer žiadni vodiči autobusov. Záujem o túto prácu prejaví priemerne jeden človek mesačne,“ doplnila M. Karaffová.
Dopravný podnik uvažuje o rozšírení pôsobnosti svojho strediska autoškoly. Záujemcom o profesiu vodiča osobnej dopravy umožní, aby si po absolvovaní kurzu autoškoly mohli rozšíriť vodičské oprávnenie skupiny „B“ na skupinu „D“.
Foto: veja
Odporúčané články
Po rokoch sa na košickom sídlisku Luník IX opäť začne výstavba nového bytového domu. Za takmer šesť miliónov eur má vzniknúť 48 nájomných bytov, ktoré majú prispieť k zlepšeniu životných podmienok obyvateľov sídliska aj ľudí z nelegálnej osady Mašličkovo.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.