V Košiciach pribudnú nové nízkopodlažné autobusy
Nové autobusy rozšíria autopark Dopravného podniku mesta Košice. Pribudne tridsať vozidiel s dĺžkou osemnásť metrov a ďalších pätnásť, ktoré majú dvanásť metrov.
Dopravný podnik vyhlásil súťaž vlani v decembri. Prihlásili sa dve spoločnosti, česká firma SOR Libchavy a poľská Solaris Bus & Coach.
[ad][/ad]Ušetria 380-tisíc eur
Dopravný podnik predpokladanú hodnotu zákazky stanovil na viac ako 13,76 milióna eur. Napokon bude cena v sume 13,38 milióna eur, čím mestská spoločnosť ušetrí 380-tisíc. Peniaze na nákup získa dopravný podnik z fondov Európskej únie, štátneho rozpočtu či z úverov.
Podmienkou nízkopodlažnosť
Obe spoločnosti predložili ponuky na osemnásť aj dvanásťmetrové autobusy. V prvom prípade bola úspešnejšia česká firma SOR Libchavy, ktorá pre Košice dodá tridsať trojnápravových autobusov. V druhej súťaži zase bodoval poľský Solaris Bus & Coach. Od severných susedov dorazí pätnásť dvojnápravových autobusov. Všetky autobusy budú vysokoenvironmentálne a nízkopodlažné. Dopravný podnik už začiatkom augusta s oboma spoločnosťami podpísal aj rámcovú zmluvu na dodanie vozidiel.
[ad2][/ad2]Kĺbové autobusy SOR NB 18 českého výrobcu SOR Libchavy jazdia po Košiciach od roku 2013. Momentálne je v meste 56 vozidiel. Cena jedného bude viac ako 327-tisíc eur.
Solaris Urbino 12 je model poľského nízkopodlažného autobusu, ktorý je základným modelom tejto spoločnosti. V Košiciach zatiaľ jazdili iba tri, jeden už bol vyradený.
Čítajte aj:
[ad3][/ad3]Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Záujem o elektromobilitu na Slovensku rastie, čo potvrdzujú aj dáta. K 29. októbru 2025 jazdilo po slovenských cestách už takmer 24 000 batériových elektromobilov (BEV). Spolu s tým sa rozširuje aj sieť verejného nabíjania, ktorá ku koncu septembra 2025 dosiahla 2 919 nabíjacích bodov. ZSE Drive výrazne prispieva k nárastu nabíjacích bodov ako aj k zmene kvality nabíjacej infraštruktúry – cielene buduje sieť ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom nad 150 kW. Jedným z ďalších strategických bodov v sieti ZSE Drive je aj novo otvorený nabíjací HUB v OC Optima Košice, ktorý prepája vysoký výkon s každodenným komfortom zákazníka.
Študenti SOŠ beauty služieb v Košiciach už piaty rok pripravujú pre seniorov Domu pokojnej staroby A. F. Colbrieho Vianočný beauty deň. Potešili ich nielen skrášľovaním, ale aj milým slovom a úsmevom.