V Košiciach sa pre chodcov testuje nový spôsob značenia priechodov (FOTO)
Mesto Košice sa rozhodlo zaviesť novinku v oblasti cestnej bezpečnosti. V rámci pilotného projektu sa na frekventovaných úsekoch ciest začala aplikácia cestnej pásky STAMARK, určenej pre vodorovné dopravné značenie. Tento moderný spôsob značenia má priniesť významné zlepšenie nielen v oblasti bezpečnosti, ale aj ekonomickej efektívnosti.
Pilotný projekt sa doteraz využil na troch priechodoch pre chodcov na Bačíkovej a Továrenskej ulici v centre mesta. Použité pásky majú vysokú odolnosť a ich životnosť je až šesťkrát dlhšia v porovnaní s bežnou farbou. Okrem toho si zachovávajú stály jas počas dňa aj noci, vysokú odrazivosť a odolnosť proti šmyku, čo je kľúčové v nepriaznivých poveternostných podmienkach.
Jedným z hlavných cieľov projektu je znížiť frekvenciu obnovy vodorovného dopravného značenia a tým aj náklady spojené s týmito prácami. To by mohlo mestskému rozpočtu ušetriť značné prostriedky, ktoré by sa mohli použiť na iné dôležité projekty.
Počas letných mesiacov bude mesto sledovať, ako sú nové značenia funkčné a odolné. Ak sa tento spôsob osvedčí, na jeseň by mohla byť aplikácia pásky rozšírená na ďalšie frekventované úseky, najmä v centre mesta.
Pásky majú vzorovaný povrch, ktorý zvyšuje viditeľnosť a odrazivosť, čo je obzvlášť dôležité v nočných hodinách a za mokra. Tento typ značenia je bežný v krajinách ako Nemecko, Francúzsko, Belgicko či Holandsko, kde sa už osvedčil ako efektívny a bezpečný.
Pilotný projekt realizovala dodávateľská firma, avšak budúce aplikácie týchto pások bude vykonávať Bytový Podnik Mesta Košice. Tento krok by mal nielen zvýšiť bezpečnosť účastníkov cestnej premávky, ale zároveň prispieť k modernizácii infraštruktúry mesta.
Galéria
Odporúčané články
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.