Vagóny s grafitmi zmiznú z tratí
Od nového roka počmárané železničné vagóny nesmú byť zaradené do prevádzky na tratiach vnútroštátnych rýchlikov. Rozhodlo o tom Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
Štandardy ministerstvo prijalo na zlepšenie kultúry cestovania. Nové nátery dostávajú vagóny pri rozsiahlejších údržbách a modernizáciách. Ako uviedol pre KOŠICE:DNES Tomáš Kováč, riaditeľ odboru komunikácie a hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK), v súčasnosti je na tratiach vnútroštátnych rýchlikov menej ako 20 takýchto vozňov. „V Košiciach nie sú žiadne poškodené vozne grafitmi. Evidujeme však poškodenia na pantografových jednotkách. Po zvýšení teplôt predpokladáme očistenie všetkých vozňov radených do rýchlikov do 2 až 3 týždňov.“
[ad][/ad]Stovky eur
ZSSK však nátery vozňov nerobí, pretože jednotlivé pracoviská úseku údržby nie sú na to technologicky vybavené. „Grafity sa preto odstraňujú cestou špecializovaných firiem aj v košickom depe. Náklady sa pohybujú v desiatkach až stovkách eur podľa plochy a typu laku,“ uviedol hovorca, ktorý dodal, že v rámci preventívnych opatrení má železnica obstarané strážne firmy. „Od 1. januára 2020 nebude môcť byť vozeň s grafitmi zaradený ani do osobných vlakov.“
Odporúčané články
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Ako prepravca informoval na sociálnej sieti, od soboty 13. decembra prestane autobusová linka 34 zachádzať na zastávku OC Optima – dolný vstup.