Víkend v meste chce podporiť domáci cestovný ruch
Mestské organizácie cestovného ruchu piatich slovenských miest – Bratislavy, Nitry, Trnavy, Banskej Štiavnice a Košíc spojili svoje sily. Rozhodli sa ponúknuť nové možnosti, ako stráviť voľné víkendové dni. Kampaňou Víkend v meste sa chcú navzájom propagovať ako atraktívne turistické destinácie, ktoré stojí za to navštíviť.
Zámerom projektu je motivovať Slovákov cestovať do slovenských miest. Hlavným cieľom projektu podľa jeho iniciátorky, výkonnej riaditeľky Oblastnej organizácie cestovného ruchu Košice – Turizmus Ivety Niňajovej, je “prilákať domácich a poukázať na to, že mestský turizmus naozaj funguje a že jednotlivé mestá majú návštevníkovi čo ponúknuť.”
V súčasnosti funguje rovnomenná facebooková fanpage. Jej návštevníci môžu získať a vymieňať si navzájom informácie o zaujímavých podujatiach a udalostiach, ktoré majú potenciál osloviť slovenského návštevníka. „Nevyhnutným dodatkom projektu bude ponuka pobytových balíkov, ktorá bude ponúkaná na spoločnej webstránke zapojených miest. Ich spolupráca je založená na vzájomnej solidárnosti a marketingovej podpore, ktorej spustenie je stanovené na začiatok apríla 2015,“ priblížil ďalšie aktivity PR manažér košickej organizácie Dominik Plavka.
Ako spresnil, už teraz Košice ponúkajú celoročne dva pobytové balíky. Víkend plný vína, určený znalcom aj tým, ktorí len začínajú spoznávať svet vín. Ponúka degustáciu najlepších odrôd dopestovaných v slovensko-maďarskom pohraničí v oblasti Tokaja. V cene je aj turistická karta Košice Welcome Card s platnosťou na tri dni, ktorá umožní súčasne si vychutnať aj Košice.
Druhý celoročný pobytový balíček chce osloviť milovníkov histórie. Slogan Zažite stredovek v Košiciach pozýva nielen na návštevu historického centra mesta s množstvom pamiatok, ale aj do ďalších zaujímavých lokalít metropoly východu.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Výber vianočného darčeka pre muža by mal v sebe spájať funkčnosť, technológiu alebo praktické využitie v rámci voľnočasových aktivít. Či už ide o darček pre partnera, otca alebo syna, vhodná voľba spája kvalitu spracovania a súčasné trendy.
Vianočné trhy na Hlavnej ulici sú opäť tu a s nimi aj vôňa škorice, vína a pečených dobrôt. Kým atmosféra láka ľudí do ulíc, mnohých zaujíma predovšetkým to, ako sa tento rok zmenili ceny. Pozreli sme sa preto priamo do stánkov a pripravili aktuálny prehľad toho, v akých cenách sa pohybujú najobľúbenejšie vianočné pochúťky a nápoje.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.