Víkend v meste chce podporiť domáci cestovný ruch
Mestské organizácie cestovného ruchu piatich slovenských miest – Bratislavy, Nitry, Trnavy, Banskej Štiavnice a Košíc spojili svoje sily. Rozhodli sa ponúknuť nové možnosti, ako stráviť voľné víkendové dni. Kampaňou Víkend v meste sa chcú navzájom propagovať ako atraktívne turistické destinácie, ktoré stojí za to navštíviť.
Zámerom projektu je motivovať Slovákov cestovať do slovenských miest. Hlavným cieľom projektu podľa jeho iniciátorky, výkonnej riaditeľky Oblastnej organizácie cestovného ruchu Košice – Turizmus Ivety Niňajovej, je “prilákať domácich a poukázať na to, že mestský turizmus naozaj funguje a že jednotlivé mestá majú návštevníkovi čo ponúknuť.”
V súčasnosti funguje rovnomenná facebooková fanpage. Jej návštevníci môžu získať a vymieňať si navzájom informácie o zaujímavých podujatiach a udalostiach, ktoré majú potenciál osloviť slovenského návštevníka. „Nevyhnutným dodatkom projektu bude ponuka pobytových balíkov, ktorá bude ponúkaná na spoločnej webstránke zapojených miest. Ich spolupráca je založená na vzájomnej solidárnosti a marketingovej podpore, ktorej spustenie je stanovené na začiatok apríla 2015,“ priblížil ďalšie aktivity PR manažér košickej organizácie Dominik Plavka.
Ako spresnil, už teraz Košice ponúkajú celoročne dva pobytové balíky. Víkend plný vína, určený znalcom aj tým, ktorí len začínajú spoznávať svet vín. Ponúka degustáciu najlepších odrôd dopestovaných v slovensko-maďarskom pohraničí v oblasti Tokaja. V cene je aj turistická karta Košice Welcome Card s platnosťou na tri dni, ktorá umožní súčasne si vychutnať aj Košice.
Druhý celoročný pobytový balíček chce osloviť milovníkov histórie. Slogan Zažite stredovek v Košiciach pozýva nielen na návštevu historického centra mesta s množstvom pamiatok, ale aj do ďalších zaujímavých lokalít metropoly východu.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.
Kybernetický útok na Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky patrí podľa Asociácie kritickej infraštruktúry Slovenskej republiky (AKI) k najvážnejším varovaniam pre štát za posledné roky. Incident spôsobil nasadenie štátnych kybernetických špecialistov z jednotiek CSIRT v rámci Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) a z Národného bezpečnostného úradu (SK-CERT).