Vodiči sa rýchlo prispôsobili zmenám v doprave
Po pondelkovom chaose pre nové zmeny v organizácii dopravy v meste to už včera vyzeralo v okolí kritických úsekov oveľa znesiteľnejšie.
Podstatný rozdiel bolo vidno najmä na križovatke Palackého – Jantárová. Autá ju prechádzali plynule, len s minimálnym zdržaním, bez chaosu a nervozity. “Po pondelkovej Sodome a Gomore si už vodiči vedia nájsť aj iný spôsob a netrepú sa do kritických miest. To je tak, keď sa o novú situáciu vopred nezaujímajú,” napísala istá Košičanka na sociálnej sieti utorkový postreh.
K upokojeniu situácie určite prispelo, že policajti riadili i nasledujúcu križovatku pri Južnej triede a zmizla odtiaľ zastávka, o ktorej píšeme v článku Problémovú zastávku posunuli.
Bez väčších problémov vodiči prechádzali aj úseky pri zatvorenej križovatke Rastislavova – Štúrova – Moyzesova. Problém sa však ukázal na Galenovej ulici. Sú na ňu totiž nasmerované autá prichádzajúce z Grešákovej, Timonovej i Moyzesovej. “Cesta evidentne nestačí na taký počet vozidiel, najmä ak pri výjazde musia dať vodiči prednosť autám po Kuzmányho. Ráno som tam mal vyše 10-minútové zdržanie,” povedal nám jeden z košických vodičov.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Prvý deň nového mesiaca sa v Košickom kraji už tradične spája s cestami. Od 1. novembra sa totiž začína zimná údržba. Znamená to, že prioritou Správy ciest Košického samosprávneho kraja (KSK) budú činnosti zamerané na údržbu vozoviek vplyvom snehu, ľadu či vetra.
V Košiciach od 1. novembra začal platiť operačný plán zimnej údržby komunikácií, ktorý bude trvať až do konca marca 2025. Zabezpečuje ho spoločnosť KOSIT v spolupráci s Magistrátom mesta Košice. Zimná údržba pokrýva približne 700 kilometrov ciest a chodníkov a počíta s nasadením vyše 200 pracovníkov, vrátane vodičov, dispečerov a ďalších.
Posledné oficiálne Mestské zastupiteľstvo v Košiciach v roku 2024 začalo dnes ráno. Poslanci na ňom prerokujú návrh mestského rozpočtu či zvýšenie poplatkov za komunálny odpad.