Volkswagen zrušil závod v Haniske
Volkswagen Slovakia šetrí. Aktivity, ktoré priamo nesúvisia s jej kľúčovou činnosťou výroby vozidiel a komponentov, sa snaží obmedziť.
Ako informuje týždenník Trend, dôvodom založenia závodu pri Košiciach boli vysoké ruské clá na dovoz automobilov. Vozidlá, ktoré sa vyrobili v Bratislave, sa rozmontovali v Košiciach a odtiaľ posielali vlakom do Ruska, kde boli opäť zmontované. Týmto spôsobom dokázala automobilka ušetriť. Rokmi sa však výhodnosť tohto postupu znižovala a zmena nastala vlani.
[ad][/ad]Rusko ako člen Svetovej obchodnej organizácie (WTO) bolo nútené znížiť dovozné clá na vozidlá na úroveň, keď sa už automobilkám neoplatilo ich rozkladať. „Od roku 2004 sme v Košiciach pripravili 135-tisíc vozidiel na export do Ruska. Keďže tieto aktivity pre ruský trh už nie sú potrebné, naše haly v Košiciach sme prenajali,“ uviedol pre Trend predseda predstavenstva Volkswagen Slovakia Oliver Grünberg. Počet zamestnancov sa v Košiciach postupne znižoval, v súčasnosti bolo prepustených takmer 100 ľudí.

Volkswagen zruší do roku 2020 celosvetovo 30-tisíc pracovných miest, z toho až 23-tisíc sa týka samotných zamestnancov v Nemecku. Na revanš sa zaviazali, že v krajine vytvorí deväťtisíc nových pracovných pozícií v inovatívnych oblastiach, ako sú dátoví špecialisti, programátori, odborníci na samojazdiace technológie či práve 3D tlač.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Dôvera Slovákov v Európsku úniu mierne vzrástla a dosahuje 54 percent, čo je najvyššia úroveň za takmer 15 rokov. Vyplýva to z najnovšej jesennej edície národnej správy Eurobarometra za rok 2025. Za najväčšiu výzvu pre EÚ Slováci považujú ruskú agresiu na Ukrajine.
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Dnes bude prevažne oblačno až zamračené, s teplotami do 12 stupňov Celzia.