Vrtuľníky nás už nebudú budiť
Vrtuľníky z výcvikového strediska Slovak Training Academy, na ktoré sa pre hluk najmä po zotmení sťažovali Košičania, budú aj naďalej lietať. Spoločnosť sa ale bude snažiť, aby to nebolo na hlavami Košičanov. Použije tiež stroje, ktoré sú menej hlučné, a mobilné heliporty.
Obyvatelia mesta hluk z vrtuľníkov, ktoré ich rušili aj v nočných hodinách, už nepočujú. Neznamená to ale, že spoločnosť odchádza z mesta a ukončí výcvik. Snaží sa však vyjsť Košičanom v ústrety, a preto sa rozhodla pre iné riešenia.
[ad][/ad]Nasadia menej hlučné vrtuľníky
Zníženie počtu letov je spôsobené ukončením výcviku jednej z dvoch skupín pilotov, ktoré mali plánovaný výcvik na rok 2018. Druhá skupina pokračuje vo výcviku.
„Ako sme niekoľkokrát v minulosti avizovali, výcvikové lety na našom najväčšom vrtuľníku boli ukončené v polovici septembra. Pre skupinu pilotov, ktorá ostala na Slovensku, budú realizované na menších strojoch S-269 a MD-500,“ informoval denník KOŠICE:DNES Peter Korba, šéfinštruktor STA. Zdôraznil, že nočné lety sú nevyhnutnou súčasťou komplexného výcviku pilota.
Taktiež mali byť v každom vrtuľníku takzvané trackery, ktoré sledujú ich pohyb: „Porušenia smeru letov sa nepreukázali. Od zavedenia trackerov nedošlo k preukázateľnému porušeniu prísľubu nerealizovať nočné lety nad zastavanými oblasťami.“

Výcvik aj pre pilotov z Európy
Spoločnosť bude, ako sľubovala, využívať aj mobilné heliporty, na ktorých sa dá absolvovať väčšina z nočných cvičení, ktoré doteraz pre absenciu vhodnej pristávacej plochy museli absolvovať na košickom letisku.
„Úplné vylúčenie košického letiska z nočného lietania nie je možné, bude ale výrazne obmedzené. Nad zastavaným územím mesta sa nočné lety v malých výškach nebudú realizovať,“ uviedol Korba.
„Čo sa týka ďalších kurzov plánujeme výcvik pilotov z rôznych krajín, vrátane Európske únie. Presná špecifikácia v tejto chvíli nie je z dôvodu prebiehajúcich rokovaní možná,“ konštatoval.
[ad2][/ad2]Využijú aj simulátory
Spoločnosť okrem štandardného výcviku vie zabezpečiť aj výcvik pre potenciálnych pilotov záchranárskych, policajných a vojenských vrtuľníkov.
„Aktívnych pilotov vieme osloviť ponukou preškoľovacích kurzov na všetky vrtuľníky z našej flotily. Rovnako vieme pilotom poskytnúť výcvik zvládania núdzových a neštandardných situácii a výcvik koordinácie súčinnosti posádky pre stroje s viacčlennou posádkou. Naša akadémia disponuje aj simulátormi, na ktorých si môžu piloti precvičiť už spomenuté neštandardné a núdzové situácie za podstatne nižšie náklady než v ´živom´ vrtuľníku,“ podotkol Korba.
[ad3][/ad3]Odporúčané články
V polovici novembra sme uverejnili článok s prehľadom dostupnosti rôznych druhov zariadení pre seniorov v rámci Košíc. Košický samosprávny kraj zriaďuje dve špecializované zariadenia pre seniorov. Do redakcie sa nám ozvala čitateľka, ktorú nepríjemne prekvapila informácia od zamestanca jedného z týchto zariadení. Jej príbuzného neprijímu, pretože od KSK dostali informáciu, že klientov nemôžu prijímať. Adresovali sme preto otázky na KSK, prečo je to tak a dokedy bude tento stav trvať.
Zásah elektrinou a štvormetrový pád. Podľa zverejnených informácií pracoval muž na streche vagóna v Kysaku. Zasahovala záchranka aj vrtuľník.
V Košiciach sa v ako prvom slovenskom meste uskutočnil prieskum duševného zdravia v základných školách (ZŠ). Ako mesto informovalo, jeho výsledky sú priaznivé, väčšina žiakov sa v škole cíti príjemne, bezpečne a má pozitívne vzťahy so spolužiakmi aj učiteľmi.