Vydáva známku s motívom olympijských hier v Tokiu
Slovenská pošta dnes vydáva poštovú známku XXXII. letné olympijské hry v Tokiu s nominálnou hodnotou 1,55 eura. Známka s rozmermi 44,1 x 26,5 milimetra vrátane perforácie vychádza vo forme tlačového listu s 50 známkami. Ako v tlačovej správe informovala hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková, známku vytlačila technikou ofsetu spoločnosť Tiskárna Hradištko. Motívom poštovej známky je štafetový bežec v pohybe v olympijských farbách v červenom kruhu, ktorý vychádza zo znaku Japonska.
[ad][/ad]Súčasne s poštovou známkou je vydaná aj obálka prvého dňa s pečiatkou FDC s dátumom 14. apríl 2021 a domicilom mesta Bratislava. Na FDC je zobrazená Mizuhiki, staroveká japonská umelecká forma aranžovania šnúr z ryžového papiera, v kombinácii so zobrazením olympijských bežcov. Motívom FDC pečiatky je olympijský oheň. FDC vytlačila technikou ofsetu spoločnosť BB Print. Autorkou výtvarného návrhu poštovej známky, FDC a FDC pečiatky je Nana Furiya.
[ad2][/ad2](SITA, msv;gko, foto: webnoviny/sita/ilustračné)
Odporúčané články
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.
Košice v roku 2025 dominovali v prestížnych celoslovenských architektonických súťažiach. Po troch cenách zo Stavby roka si odniesli ďalšie ocenenia zo súťaže CING – Cena Inžinierskej komory vo výstavbe. Z ôsmich nominovaných stavieb z metropoly východu zaujala odbornú porotu a verejnosť Košická futbalová aréna, Spievajúca fontána a bytový dom na Hrbovej ulici.
Predvianočné obdobie v meste často pripomína nekonečný kolotoč nákupov. Ale stačí sa na chvíľu zastaviť a zistiť, že dôležité veci máme úplne inde než v regáloch obchodov. Hoci sú výklady plné lákavých ponúk, Košičania majú o ideálnom darčeku celkom inú predstavu. Ukazuje sa, že pre väčšinu z nás sú tie najvzácnejšie veci také, ktoré sa pod stromček do baliaceho papiera zabaliť nedajú.