Výdavky za veľkonočné potraviny každoročne rastú
Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Cukrovinku s veľkonočnou tematikou nakupuje 71 % domácností. Tie v období Veľkej noci viac míňajú na údené mäso aj klobásy. Zásoby alkoholických nápojov si doplňuje 8 z 10 domácností, pričom jedna minie v priemere takmer 32 eur. Tieto zistenia pochádzajú z GfK Spotrebiteľského panelu.
Veľká noc nie je len kresťanským sviatkom, ale po Vianociach aj druhým najdôležitejším obdobím pre nákupy rýchloobrátkového tovaru. Domácnosti minú na nákupy približne o 10% viac, ako je mesačný priemer roka.
„V období Veľkej noci môžeme pozorovať zvýšené výdavky domácností na košík čerstvých potravín, ako sú vajíčka, ovocie, zelenina, mäso a mäsové výrobky. Domácnosti tiež viac míňajú na sladkosti,“ hovorí Ladislav Csengeri zo Spotrebiteľského panelu.
[ad][/ad]Obľúbené udené mäso a klobásy
K tomuto sviatku patria aj zvýšené nákupy mäsových produktov. Domácnosti v tomto období viac míňajú na rôzne typy údeného mäsa. Len v marci minulého roka si údené alebo dusené solené mäso kúpilo 6 z 10 domácností, pričom z nákupu si každá odniesla v priemere 1 kg mäsa. Výdavky na takéto mäso tvoria v tomto období viac ako štvrtinu z ročných výdavkov na tieto pochúťky.
Významný rast vo veľkonočných nákupoch zaznamenávajú aj klobásy. Len v marci 2018 si klobásu z nákupu domov priniesla každá druhá domácnosť, pričom jedna za ne zaplatila v danom mesiaci celkovo takmer 6 eur. Výdavky na klobásy v danom mesiaci tvoria o niečo viac ako desatinu z ročných výdavkov na túto obľúbenú údeninu.
Sladkosti a alkohol
Zásoby alkoholických nápojov si v marci 2018 doplnilo 8 z 10 domácností, pričom jedna minula v priemere takmer 32 eur. Liehoviny si v marci 2018 kúpila v podstate každá druhá domácnosť, pričom jedna minula viac ako 26 eur. Víno si z nákupu domov priniesla viac ako tretina domácností, jedna minula v priemere 11 eur. Pivo si v marci 2018 kúpili takmer dve tretiny domácností, jedna minula takmer 14 eur.
Dôležitou položkou pri veľkonočných nákupoch sú aj nákupy sladkostí pre šibačov. Výdavky za veľkonočné cukrovinky z roka na rok rastú. Len počas marca 2018 si cukrovinku z veľkonočnou tematikou kúpilo 71 % domácností. Z jedného nákupu si odniesli v priemere 260 g veľkonočných sladkostí a zaplatili 3,40 eura. Najviac kupujúcich oslovili rôzne čokoládové vajíčka a figúrky.
[ad2][/ad2](TASR, ROČ)
Odporúčané články
V sobotu 29. novembra sa pri Dolnej bráne v Košiciach konal protest proti progresivizmu. Zvolávateľmi boli Alexander Riabov a Andrej Palko, na pódiu vystúpil spevák Marián Greksa či košický komunálny poslanec Michal Djordjevič. Cez telemost sa spojili aj s biskupom Schneiderom z Kazachstanu. Podľa organizátorov prišlo 3000 až 3500 ľudí. Cieľom občianskeho protestu bolo poukázať na škodlivosť ideológie progresivizmu v spoločnosti, rodine a poukázať na jeho dopad na ľudské práva.
Sviatočná atmosféra v Košiciach je v plnom prúde. Prinášame veľký prehľad podujatí, ktoré sú organizované až do januára nielen na jednotlivých trhoch v Košiciach. Pozrite si, ktorý koncert či detské vystúpenie by sa oplatilo navštíviť v predvianočnom čase.