Výkonnosť v oblasti inovácií sa naďalej zlepšuje, Slovensko spadá pod rozvíjajúcich inovátorov
Inovačná výkonnosť Európskej únie (EÚ) vzrástla od roku 2015 približne o 10 percent. Vo štvrtkovej správe o tom informovala Európska komisia. Tá uviedla, že v porovnaní s vlaňajškom sa inovačná výkonnosť v tomto roku zlepšila v 19 členských štátoch EÚ a v ôsmich sa znížila.
Na základe výsledkov sa členské štáty delia do štyroch výkonnostných skupín – inovační lídri (výkon je nad 125 % priemeru EÚ), silní inovátori (100 % až 125 % priemeru EÚ), mierni inovátori (70 % až 100 % priemeru EÚ) a rozvíjajúci sa inovátori (pod 70 % priemeru EÚ).
Najlepším hráčom v EÚ v tomto smere je naďalej Švédsko. Ďalšími lídrami v oblasti inovácií sú Belgicko, Dánsko, Fínsko a Holandsko. Do skupiny silných inovátorov patria Cyprus, Francúzsko, Írsko, Luxembursko, Nemecko a Rakúsko. Miernymi inovátormi sú Česko, Estónsko, Grécko, Litva, Malta, Portugalsko, Slovinsko, Španielsko a Taliansko. Slovensko patrí do skupiny rozvíjajúcich sa inovátorov spoločne s Bulharskom, Chorvátskom, Lotyšskom, Maďarskom, Poľskom a Rumunskom.
V porovnaní s priemerom EÚ majú globálni konkurenti ako Austrália, Kanada, Kórejská republika a Spojené štáty naďalej výkonnostnú výhodu oproti EÚ. Napriek tomu EÚ znížila rozdiel v porovnaní s týmito krajinami a od roku 2021 je v tomto smere lepšia ako Japonsko.
Zdroj: (SITA, dm;hb)
Odporúčané články
Kampaňou Napíš list – Poteš srdce košická knižnica piatykrát inšpirovala k prejavom pozornosti a úcty voči staršej generácii. Listy boli odovzdané adresátom v troch seniorských zariadeniach.
Slovenské pamiatky a ikonické budovy v stredu 20. novembra nasvietia namodro. Pripoja sa tak k iniciatíve UNICEF pri príležitosti osláv Svetového dňa detí. Ako informuje Michal Biznár z UNICEF, cieľom iniciatívy, ku ktorej sa slovenské pamiatky a budovy pripoja po druhýkrát, je pripomenúť záväzok chrániť práva každého dieťaťa.
Vážna dopravná nehoda sa dnes odohrala na ceste medzi Veľkým Folkmárom a obcou Košická Belá. Incident, ktorý dočasne obmedzil dopravu v oboch smeroch, sa stal približne kilometer pred prameňom sv. Gregora.