Výstavba D1: Kedy sa spoja Košice s Bratislavou?
Od 26. 10. 2021 sa môžeme tešiť novej diaľnici z východu až do hlavného mesta. Paradoxne sa nejedná o cestu vedúcu cez Slovensko. Výstavba diaľničného úseku M30 dlhého takmer 57 kilometrov (56,6 km) trvala 3,5 roka. Úsek spája diaľničnú časť M3 pri Miskolci s maďarsko-slovenským hraničným priechodom v obci Tornyosnémeti v Boršodsko-abovsko-zemplínskej župe. Od hraničného priechodu sa v Milhosti plynulo napája na slovenskú rýchlostnú cestu R4 až do košickej mestskej časti Šebastovce.
„Tento úsek je súčasťou dopravného koridoru Via Carpatia spájajúceho Baltické more s Rumunskom až po grécky Solún v dĺžke 3 300 kilometrov. Maďarský úsek sa otvorením tejto časti stáva kompletným, má 221 kilometrov,“ konštatoval Róbert Nagy, generálny riaditeľ Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (pozn. redaktora- Spoločnosť pre rozvoj národnej infraštruktúry) počas slávnostného otvorenia diaľnice.

„Nová diaľnica skráti cestu z Košíc do Miskolca o 30 minút. Do roku 2010 sme mali spojené s hranicami tri rýchlostné cesty, dnes ich je deväť,“ povedal Nagy pri slávnostnom otvorení diaľnice. „Dobrou správou je, že do konca roka je diaľnica bezplatná.“
Podľa zdroja dialnice.info sa na financovaní projektu v hodnote 179,3 miliárd forintov (518,1 milióna eur) sa podieľala aj Európska únia. Diaľnica je súčasťou projektu Via Carpatia, ktorý prijali Poľsko, Litva a Slovensko.
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Košickí hasiči v stredu zasahovali pri dopravnej nehode na Prešovskej ceste, pri ktorej bolo účastné aj vozidlo prevážajúce škôlkarské deti. Podľa informácií Hasičského a záchranného zboru sa pri incidente zranili štyri deti a jedna dospelá osoba.
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.