Výstavba D1: Kedy sa spoja Košice s Bratislavou?
Od 26. 10. 2021 sa môžeme tešiť novej diaľnici z východu až do hlavného mesta. Paradoxne sa nejedná o cestu vedúcu cez Slovensko. Výstavba diaľničného úseku M30 dlhého takmer 57 kilometrov (56,6 km) trvala 3,5 roka. Úsek spája diaľničnú časť M3 pri Miskolci s maďarsko-slovenským hraničným priechodom v obci Tornyosnémeti v Boršodsko-abovsko-zemplínskej župe. Od hraničného priechodu sa v Milhosti plynulo napája na slovenskú rýchlostnú cestu R4 až do košickej mestskej časti Šebastovce.
„Tento úsek je súčasťou dopravného koridoru Via Carpatia spájajúceho Baltické more s Rumunskom až po grécky Solún v dĺžke 3 300 kilometrov. Maďarský úsek sa otvorením tejto časti stáva kompletným, má 221 kilometrov,“ konštatoval Róbert Nagy, generálny riaditeľ Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (pozn. redaktora- Spoločnosť pre rozvoj národnej infraštruktúry) počas slávnostného otvorenia diaľnice.

„Nová diaľnica skráti cestu z Košíc do Miskolca o 30 minút. Do roku 2010 sme mali spojené s hranicami tri rýchlostné cesty, dnes ich je deväť,“ povedal Nagy pri slávnostnom otvorení diaľnice. „Dobrou správou je, že do konca roka je diaľnica bezplatná.“
Podľa zdroja dialnice.info sa na financovaní projektu v hodnote 179,3 miliárd forintov (518,1 milióna eur) sa podieľala aj Európska únia. Diaľnica je súčasťou projektu Via Carpatia, ktorý prijali Poľsko, Litva a Slovensko.
Odporúčané články
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Mestskí poslanci na ostatnom rokovaní mestského zastupiteľstva schválili Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) mesta Košice o výkone správy verejného osvetlenia a cestnej svetelnej signalizácie. Definuje povinnosti stavebníkov a ďalších osôb, ktoré svojou činnosťou zasahujú do funkčnosti verejného osvetlenia alebo cestnej svetelnej signalizácie vo vlastníctve a správe mesta.