Vzdelanie a inklúzia sú podľa Hegera cestou k pokroku v riešení rómskej otázky
Ak chceme dosiahnuť ešte výraznejší pokrok v riešení rómskej otázky, práve vzdelanie a inklúzia sú cestou. Uviedol to predseda vlády Eduard Heger (OĽaNO) na sociálnej sieti po návšteve základnej školy vo Veľkej Lomnici (okr. Kežmarok), v ktorej väčšina detí pochádza z rómskych komunít. Išlo o jeho prvú zastávku v rámci piatkového pracovného programu na východnom Slovensku. Venovaný je oblasti rozvoja marginalizovaných rómskych komunít.
„Myslíme na to v programovom vyhlásení vlády aj v pláne obnovy. Zdroje sú. Čo potrebujeme, je pomoc motivovaných a odhodlaných ľudí, ktorí nám pomôžu,“ poznamenal ďalej Heger na margo riešenia rómskej otázky. „Prosím, majme na pamäti, že aj rómske deti sú naša budúcnosť, a aký prístup k nim zvolíme, takú im dáme šancu na slušný a dôstojný život. Je to obrovská úloha. Preto hovorím, že Slovensko potrebuje reformné a zodpovedné vlády na niekoľko volebných období,“ dodal.
Premiér dnes počas návštevy pobudol medzi deťmi a vypočul si aj skúsenosti pedagógov s výučbou detí, z ktorých mnohé od útleho veku vyrastajú v chudobe. Sociálne prostredie ich podľa jeho slov zo života diskvalifikuje hneď na jeho začiatku. To je podľa neho nutné zmeniť. Poukázal pri tom aj na tam realizovaný projekt Omama, ktorý zastrešuje združenie Cesta von, pričom ho označil za skvelý. „Omamy sú ženy, ktoré pochádzajú zo znevýhodneného prostredia a pomáhajú ostatným rómskym rodinám rozvíjať u detí v predškolskom veku motoriku, kreativitu, ale aj komunikáciu a pozornosť,“ vysvetlil.
Zdroj: (SITA, kh;fa)
Odporúčané články
V pondelok 10. novembra 2025, krátko po 9:13 hod., prijalo operačné stredisko Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach oznámenie o požiari. “Išlo o požiar jednoduchej stavby na Podjavorinskej ulici, v mestskej časti Košice – Luník IX,” uvádza mjr. Ing. Jozef Bálint, hovorca Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach. Príčina vzniku požiaru je predmetom vyšetrovania. Mesto ponúklo núdzové bývanie, hovorí o výbuchu.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
V stredu 19. novembra došlo v ranných hodinách k vykoľajeniu vlaku ZSSK. Ako informoval portál railpage.net, keďže došlo k poškodeniu trate, možno očakávať meškania vlakov a nástupištia č. 1 a č. 2 sú mimo obsluhy.


