Začne rekonštrukcia mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou
Košický samosprávny kraj ukončil súťaž na výber zhotoviteľa, ktorý odstráni sutiny mosta cez rieku Hornád medzi Kysakom a Veľkou Lodinou.
Už v najbližších dňoch by sa mali k mostu presunúť mechanizmy, ktoré budú realizovať práce.
Najprv odstránia sutiny
„Uplynulé tri mesiace sme sa okrem výstavby novej obchádzkovej trasy cez osadu Sopotnica venovali príprave a realizácii verejného obstarávania a ďalším administratívnym krokom, ktoré sú nevyhnutné k rekonštrukcii tohto mosta. Práce výrazne urýchlila spolupráca s Okresným úradom Košice-okolie aj Štátnymi hmotnými rezervami SR, ktoré nám poskytnú dočasné mostné provizórium. V najbližších dňoch preto môžeme začať s odstraňovaním sutín mosta, ktoré sa zrútili, vrátane zvyšných nosníkov,“ informoval predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
[ad][/ad]Mostové provizórium
Po odstránení sutín prebehne diagnostika spodnej stavby, čím župa zistí rozsah poškodenia. Následne bude ponad rieku Hornád osadené dočasné mostné provizórium, ktoré umožní opätovný prejazd týmto úsekom. Zhotoviteľ by mal ešte v tomto roku začať s prípravou projektovej dokumentácie. Samotná výstavba novej nosnej konštrukcie mosta sa začne v budúcom roku. Podľa zmluvy by mali byť práce ukončené do 300 pracovných dní od prevzatia staveniska.
[ad2][/ad2]Pokračovanie článku je na ďalšej strane.
[break][/break]Skoro dva milióny
Rekonštrukcia mosta medzi Kysakom a Veľkou Lodinou bude stáť 1 752 000 eur.
„Košický samosprávny kraj už štandardne zahŕňa do zmlúv takzvanú subdodávateľskú doložku. Znamená to, že zhotoviteľ je povinný uvádzať údaje o všetkých subdodávateľoch, ktorých práce využije na rekonštrukciu mosta, ako aj to, aké percento prác budú dodávať. Zároveň sa zaviazal vysporiadať voči nim všetky záväzky pred ukončením rekonštrukcie. V prípade, že subdodávatelia nebudú vyplatení zo strany dodávateľa, môžu požiadať o vyplatenie župu. Tieto položky následne Kraj už neuhradí zhotoviteľovi. Týmto spôsobom chceme zaistiť bezproblémové pokračovanie prác,“ dodal Trnka.
Most medzi Kysakom a Veľkou Lodinou Košický samosprávny kraj uzavrel pre všetku dopravu v prvej polovici augusta po tom, čo vykonal iniciatívnu mimoriadnu prehliadku. Tá ukázala, že na moste sú deformácie a trhlina. Aj napriek tomu, že od vtedy nebol zaťažený vozidlami, 31. októbra sa jeho časť samovoľne zrútila.
[article slug=”most-medzi-kysakom-velkou-lodinou-skoncil-v-hornade-povolili-ocelove-lana”][/article]Foto: TASR
Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Vláda v stredu schválila návrh zákona, ktorého hlavným cieľom je zosúladiť slovenskú legislatívu s európskou smernicou o transparentnosti odmeňovania a posilniť tak zásadu rovnakého odmeňovania žien a mužov za rovnakú prácu alebo prácu rovnakej hodnoty. Nový zákon má transponovať do právneho poriadku Európsku smernicu (EÚ) 2023/970 z 10. mája 2023, ktorej transpozičná lehota uplynie do 7. júna 2026.
Ako prepravca informoval na sociálnej sieti, od soboty 13. decembra prestane autobusová linka 34 zachádzať na zastávku OC Optima – dolný vstup.