Zamestnanci v karanténe alebo izolácii žiadajú o nemocenské len pri PN trvajúcej viac ako 10 dní

Zamestnanci, ktorým lekár potvrdí dočasnú pracovnú neschopnosť (PN) pre karanténne opatrenie alebo izoláciu so začiatkom od 1. decembra tohto roka, sú povinní o svojej PN informovať svojho zamestnávateľa. Ten im bude vyplácať náhradu mzdy za prvých desať dní PN.
Pracujúcim o nemocenskú dávku žiadajú Sociálnu poisťovňu prostredníctvom elektronického formulára až v prípade, ak im dočasná PN trvá viac ako 10 kalendárnych dní. Informovala o tom hovorkyňa Sociálnej poisťovne Zuzana Dvoráková. Zamestnancom nárok na nemocenskú dávku od Sociálnej poisťovne vzniká až od 11. dňa trvania dočasnej PN. Sociálna poisťovňa preto žiada zamestnancov, aby nezasielali žiadosť o dávku do Sociálnej poisťovne skôr.
„Keďže každú žiadosť musí Sociálna poisťovňa preskúmať, aj keď nárok na nemocenské nevznikne, žiadosti zamestnancov, ktorým práceneschopnosť ešte netrvá viac ako 10 dni, môžu procesy posudzovania nároku na dávku predlžovať,” upozornila hovorkyňa Sociálnej poisťovne.
Zdroj: (SITA, qq;su)
Odporúčané články

Košická zážitková reštaurácia SEVEN a jej šéfkuchár Jozef Hromják sa zaradili medzi absolútnu špičku slovenskej gastronómie! Prestížny kulinársky bedeker Gault&Millau udelil reštaurácii tri čapice. Šéfkuchára Hromjáka zaradil bedeker medzi Top kuchárov slovenskej gastronómie 2025. Košice tým získali silné postavenie na kulinárskej mape Slovenska.

Mesto Košice pokračuje aj v tomto roku v investíciách do výstavby cyklochodníkov a skvalitnenia cyklistickej infraštruktúry. V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie na výstavbu spoločnej cestičky pre chodcov a cyklistov na Gemerskej ulici v koridore medzi ulicami Rastislavova a Alejová, kde sa môže napojiť na už existujúci cyklistický chodník. Predpokladaná hodnota zákazky je 289 225 eur bez DPH, mesto Košice naň získalo financie z eurofondového Plánu obnovy.

Mesto Košice v spolupráci s BPMK už niekoľko rokov vykonáva plošnú opravu dlažby v celej centrálnej mestskej zóne. Za uplynulých päť rokov bolo na tento účel vynaložených takmer 2,5 milióna eur. K nadmernému opotrebovaniu a znehodnocovaniu dlažby a prislúchajúcich odvodňovacích žľabov dochádza okrem poveternostných vplyvov aj kvôli častým prejazdom nákladných a osobných áut.